Stolt och lycklig!



I går stack Hugo ut och åkte lite i snön men jag ville ha kvar Natalie inomhus eftersom hon fortfarande var lite snorig. Förkylningen är seg att bli av med. Hon var inte helt nöjd med det och höll på att börja gråta, hon ville ju ut också så klart. "Jag kan göra en frisyr på dig, jag kan platta ditt hår" sa jag och det nappade hon på direkt. Hon har tjatat om att få platta håret ett bra tag, hon ser ju hur jag gör det. Så här såg det ut på kvällen när hon skulle gå och lägga sig, jag glömde fota när det var nygjort...

Den här luriga bilden är tagen i morse. Hon är jätteglad men lite blyg samtidigt så det var svårt att få till "normala" bilder. Lyckan beror på kläderna som jag färgade i helgen!

Gissa om hon var stolt och lycklig idag när hon för första gången fick ha på sig sina lila Tubifastkläder! När jag visade dem första gången igår så släppte hon allt hon hade i händerna "Är det mitt underställ? Lila?! Jag vill byta om!!". Jag lyckades övertala henne att det var bättre att ta på dem precis innan vi går till dagis, efter att hon sovit klart. Hon gick med på det... =)

Igår hade hon trosor nästan hela dagen och idag hade hon det på eftermiddagen på dagis. Inga olyckor hittills och det funkar bra att kissa på toa, hon har ju vanan inne eftersom vi gör det morgon och kväll sedan flera månader tillbaka. Nu återstår bara att knäcka koden och bajsa på toan också. Hon säger till, vi springer dit, men det kommer inget. Jag tror hon spänner sig eftersom det är så stort och spännande plus att hon har NOLL tålamod. Efter max 10 sekunder ger hon upp "mamma, det kommer inget" "mamma jag är färdig nu". Lyckligtvis vill hon väldigt väldigt gärna vara "stor tjej som bara har trosor" och har många jämnåriga på dagis att "se upp till" som slutat med blöjan redan så hon är med på noterna i alla fall. Jag bävar dock för när olyckan väl ska hända. Det kan inte vara alltför spännande att panikomlägga knän och fötter pga kiss rom rinner utmed benen.

Kommentarer

Anonym sa…
Naw, så söt Natalie är och klär verkligen i lila!!
Med vänlig hälsning, Malin
Jenny sa…
Hej, det är klurigt att få på några andra underställ nu när hon har några som är lila... Vitt är inte poppis längre kan jag lova! =)

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)