Färgat Tubifast Garments

I dag tog jag mig äntligen tid att färga fler underställ till Natalie. Det tar lite tid så jag har väl dragit lite på det.


Tröja och Leggins, vantar och strumpor plus att jag klippt till lagom långa bitar av tubgas till armar och ben.

Det blev mera lila! Denna färg är lätt att använda, bara blöt kläderna innan man slänger in dem och längst in i maskinen häller man salt och fixermedel, i mitten en flaska färg.

I det här läget undrar man om det ska gå att få rent maskinen efteråt men det gick lättare med den här nya maskinen. Den gamla fick jag skura som fasen, det satt väl gamla avlagringar eller något som det fastnade i.

Resultatet! Det står på kartongen att det blir mörkare om man tar 500g textilier och svagare om man tar mer. Jag har inte vägt men jag tog ganska mycket. Tubgaskläderna är i blandmaterial så allt suger inte åt sig färgen så bra. Om man vänder dem ut och in så är de mörkare men eftersom insidan är den mjukaste med minst struktur så har jag dem sällan så.
Darko har lagat mat och bakat bröd mm idag och sen tog vi en tur till Allum för lite shopping mitt på dagen också. Det är skönt med helg, det var en intensiv vecka! Skönt att få såsa runt i lugn takt. :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)