Firades i söndags

Vet inte vad jag ska säga, känner inte riktigt igen mig själv på den här bilden men det är väl så jag ser ut! Den osminkade sanningen.... ;) Jag fyllde 37 i söndags och blev firad lite så där lagom med svärföräldrarna och Darkos bror med familj. Kusinerna lekte och vi åt och pratade. Glasstårtan kommer från Lejonet och björnen, jättegod!

Darko och barnen väckte mig med sång och paket på morgonen. Barnen är så söta när de kommer in, så engagerade när de sjunger sitt finaste och stolt lämnar över paket. Jag blir alldeles rörd bara av att se dem! Jag fick en termokjol som man drar utanpå om vintern när man ska ut och sen fick jag en kimono vilket är mitt favoritmorgonplagg. Jag är så varm av mig och gillar inte vanliga morgonrockar i frotté.

I dag var det fotografering på förskolan - äntligen - som Natalie har längtat! Katastrofen var ett faktum i går kväll när hon stolt sa att hon skulle ha klänningen med fjärilen, jag visste att den låg i tvätten. Hon stampade missnöjt runt när jag visat fläckarna på den och förklarade att den inte skulle vara ren och torr morgonen efter "jag får ALDRIG vara fin när jag ska ta kort" flög det ur henne så jag fick ha ett pedagogiskt snack med henne om hur enormt fin hon har varit varje år på sina dagisbilder. Jag plockade fram en rätt ny blus som hon bara använt en gång och erbjöd mig att stryka den så den blev perfekt. Lite förhandlande sen om vilken färg på understället som passade bäst osv så blev hon nöjd. Ska bli kul att se resultatet om några veckor!

Hugo har haft falsk krupp och Natalie kämpar på med sitt "jätteäckliga" pencillin. Hon blev aldrig sjuk, har bara snorat lite lite. Annars händer inget revolutionerande just nu. Darko är i Stockholm två dagar igen så det snurrar på i full fart här hemma som vanligt. Det är skönt att barnen är så vana vid att vi reser lite då och då. Det krävs inga långa förklaringar nu för tiden, en kortis bara där han kanske säger att "i morgon när du vaknar så är pappa inte här, då har jag redan åkt och sedan ska ha bo på hotell en natt och nästa kväll kommer jag tillbaka". "Det vet jag redan för det hörde jag att du sa till mamma förut" sa Natalie i går när hon skulle lägga sig och Darko förklarade att han skulle resa bort. :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)