Förband och mer innebandy

Var och hämtade en laddning i dag, inga jättemängder utan bara lite påfyllning. Jag gillar statistik, att hålla koll, så jag har ett excelark där jag fyller i varje gång jag stämmer av förbanden. På så sätt ser jag hur mycket jag förbrukat under en viss period. När lagret börjar sjunka har det oftast gått c:a 3 månader så då räknar jag ut hur mycket jag förbrukat på den tiden, tänker igenom om jag ändrat på något (dragit ned på användningen av ett förband och ökat något annat) och sedan beställer jag lite mer än jag tror att jag ska behöva under de 3 kommande månaderna. Jag har gjort så under nästan hela tiden sedan jag började beställa förband till henne, det fungerar jättebra. Kan inte låta bli att tänka tillbaka på den tiden då vi fick strida för att få förbanden, vi tjafsade med sjukvården i närmare ett års tid. Till slut vände vi oss motvilligt till GöteborgsPosten (vi var inte sugna på att förvandlas till svarta rubriker egentligen) och de fångade upp vår historia, då löste det sig snabbt...

Den här pärlan har varit prickig ett tag och det är inte samma prickar som sist. I dag drog jag iväg honom till vårdcentralen, han var inte alls sugen på det. Vi får testa en pencillinkur, läkaren bollade tankarna högt och vandrade mellan svinkoppor, streptokocker och stafelykocker. Jag vet inte om man kan säga bombsäkert på vad han har, som vanligt med Hugo så var det inget solklart fall, men eftersom han haft dem i flera veckor och har på flera ställen (ansikte och bål) så blev det pencillin. De flesta av prickarna är bara som en svag upphöjning i huden, ingen rödhet eller något sådant, vissa ser ut som pormaskar och några enstaka har påmint lite om en mindre finne. Jag tycker jag hör regelbundet att det talas om att det går svinkoppor på skolan så det är väl inte omöjligt. Han hade det en gång när han var liten och då blev det stora utbredda geggiga sår vid munnen så detta måste vara en annan lindrig variant i så fall.

Fröken guldklimp hittade en katt att "gosa" med. Hon påstod att den var jättemjuk och gosig! Barnen gillar läkaren på vårdcentralen, ja det gör vi allihopa efter att ha råkat få just honom flera gånger då vi sökt för olika saker. Jag berättade lite om Natalie och gav honom ett visitkort med länk till information, han skulle läsa på och tar gärna emot Natalie om vi behöver hjälp med något. Det känns ju bra! Vårdkontakter på sjukhuset har uppmuntrat oss till att hitta någon inom primärvården som är intresserad och kanske kan denna mannen vara rätt person, jag har fått en bra känsla varje gång jag pratar med honom.

I söndags eftermiddag var det ett gäng trötta killar som fick varsin medalj och mycket beröm av sina tränare efter deltagandet i Warbergsspelen! Hugo fick pressa fram ett leende på beställning av mig, han var inte glad alls eftersom de förlorade sista matchen. De vann i alla fall fler matcher än de förlorade och han har spelat bra hela helgen så vi har peppat honom till max och jag tror han kan titta tillbaka och komma ihåg allt det roliga nu.

Fröken piff med Hello Kitty-väska och mammas gamla avdankade iphone som sysselsättning. Jag har gillat sidan "Pappas appar" på facebook och får då varje vecka tips om bra appar för barn. De ska vara fria från reklam och ibland är de faktiskt gratis också så in och gilla och följ dem om du vill hitta bra appar till barnen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)