Lek och buskalas

I går var det kalasdax för Natalie på ett Lek & busland. Det är så klart ett ställe som det inte är helt enkelt att gå in och leka på med Natalie men vi försöker göra i princip allt, bara på hennes villkor. Om det är mycket barn på plats är det svårt som bara den, som vuxen vid hennes sida kan man inte vika en meter och huvudet går som på kullager när man tittar sig omkring och förhindrar olyckor då stressade, stissiga, busiga barn kommer springandes och fäktar sig fram. I går hade vi dock tur, vad jag såg var det bara två kalas inkluderat det som Natalie gick på och sedan var det några familjer till på plats. 

För mig var det en dålig dag att ge sig iväg på något sådant eftersom jag är sjuk men alternativet var att gå på innebandy med Hugo där det var avslutning med föräldrarna mot barnen så detta var ändå lugnast. I början sprang jag efter överallt och kröp runt uppe i gångarna med henne men jag insåg snart att det inte skulle gå. Dels är jag sjuk och kallsvettades av ansträngningen, dels ville hon inte ha med mig överallt. När det såg ut som att hon valde klokt uppe i gångarna och visste var hon kunde komma fram och inte så lät jag henne krypa runt själv. Det gick lyckligtvis bra!

Denna uppblåsta borg hade inga vassa skarver mitt i rutschkanan och hon lyckades åka utan skador trots att det fanns ett vasst nät på kanterna och en hel del andra ställen hon kunde slå sig på. En annan stor i hårdplast hade skarvar på två ställen, där fick hon inte åka själv utan satt i mitt knä.

Jiiihoo!

Här kommer hon utgåendes med ögonen på nästa lekområde

Jag fick stoppa henne för en snabb bild! Favoritbyxorna med tigrar är på och till det en ny tröja med fjäril på, den har hon sparat i garderoben i 2 veckor för att ha på kalaset. Gullan! På ett otippat ställe skadade hon pannan, det var såna plastband som hängde ner som avskiljare och det var inte den tunna färglada varianten utan tjocka och breda genomskinliga. Natalie gick bara rätt igenom utan att hålla undan och det gick inte, huden skalades av. Efter omplåstring lekte hon vidare och nästa gång höll hon isär dem innan hon gick igenom.

Kommentarer

Anonym sa…
Hej har följt din blogg nu ett bra tag men nu får jag skriva för några inlägg skrev du att du blir förbanad när man lämnar hostande barn på förskolan för de kan smita men hur tänker du själv när du går till lek land och är sjuk??? är det ok tycker du (du kanske inte smittar men vet jag det som förälder?) Går du ditt är sjuk så kanske en annan förälder går ditt med maginfluensa men jag går ditt för mitt barn skull så.. roligt att höra hur du tänker. sara
Jenny sa…
Hej, befogad fråga, jag borde ha skrivit mer förklarande än bara sjuk. Jag hade huvudvärk och det var tungt i bröstet men ingen feber. Har man som vuxen feber eller nyser/hostar som en stolle tycker jag att man håller sig hemma. Det visade sig att det är allergin som knäcker mig, var på vårdcentralen i förrgår och fick nya mediciner. Mvh Jenny
Jenny sa…
Ps. Hoppas du hittar något positivt du vill kommentera om också framöver, vore kul att höra! /Jenny

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)