4årskalas!

Idag gjorde vi ett nytt försök att få till ett kalas och det blev av, ingen feber eller annat skräp! Hugo och Darko stack tidigt i morse, fotbollscup, så Natta och jag fick fixa allt själva. Vi började med att baka i morse efter frukost. Sen plockade vi fram lite lagom med leksaker, blåste ballonger och dukade bordet.

Det blev lite stressigt att hinna med allt men det gick. När jag drog tröjan över huvudet plingade det på ytterdörren och jag kände mig halvfärdig... =)

Tjejerna hittade så klart något i bokhyllan som de ville spela: chinaschack. Inte idealiskt med alla kulor  tyckte jag men de löste det bra, en enda fick jag fiska fram under soffan!

Natalie hade en aktivitet hon önskade på sitt kalas: dansa! Jag satte ihop en lista med låtar från melodifestivalen plus några till. Barnen önskade sig "nossa" mitt i dansandet också så den fick jag leta fram. Som tur var så visste en av föräldrarna vad artisten hette - jag hade ingen aning. 

Natta önskade sig cupcakes i stället för tårta (tack för det goding, mamma var  inte sugen på att baka tårta denna helgen också). Jag gjorde några med choklad och några med rosafärgad vanilj. 5 av 6 barn valde choklad, bra smak! ;)

Vi sjunger ja må hon leva och Natta ser allmänt fnissig ut.

Det är ju allmänt genant att sitta där och veta att alla sjunger för MIG!

Jag hann inte ens få ur ljusen innan hon var igång och åt. Jag vet inte om något av barnen tog sig förbi frostingen, den var mättande....

Fiskdamm ville hon också ha och vår vana trogen fiskar vi mellan spjälorna i köket och ner till nedervåningen. En förälder fick hjälpa mig och sätta fast saker i klädnypan. Först fick man en diskhandske eller strumpa eller något och sedan en påse med lite godsaker.

De satte sig fint på varsin stol och åt sitt godis. Efter detta var det lagom att titta på film en liten stund och sedan fick kalastjejen gå och sova. Hugo somnade nog också gott efter fyra matcher på cupen. Två lyckliga barn!
Jag och Darko sörjer en stor förlust. Igår kväll rasade översta hyllan i vitrinskåpet vilket resulterade i c:a 30 krossade kristallglas. Många av dem var har vi kört hem från Slovenien så inte nog med att det är många tusenlappar som på en sekund krossats utan de är besvärliga att få tag i också. Det är materiella ting så det kan kanske anses trivialt men jag har varit riktigt ledsen över detta, tårarna sved i ögonvrårna i morse när jag återigen tittade in i vitrinskåpet och insåg vilka glas som krossats. Det är de vi använder mest som är borta och det är de vi köpt flest av i Slovenien som är borta. Vackra vinglas som vi älskade. :(

Kommentarer

Anonym sa…
Vad kul att kalaset blev lyckat =. Tråkigt med alla glas.. kan föreställa mig att man blir ledsen även fast det "bara" är materiella saker!
Kram Märith
Unknown sa…
Molly tyckte att det var ett fantastiskt kalas! Hon har berättat för alla hon mött, hur kul hon hade! :-)

Kram
Bettan sa…
Så roligt att kalaset blev av, de ser väldigt nöjda ut tjejerna :)
Men väldigt tråkigt med era fina glas. Man får faktiskt vara ledsen över materiella ting, framförallt när de är så speciella.
Hoppas ni kan få tag i de flesta igen!
Stor kram

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)