Vårkänsla

Natta och jag var bara tvungna att gå ut i solen idag, det har varit underbart väder. Eller nej förresten, JAG ville ut, hon ville till Allum... ha ha! Hon hade kul där igår! Men efter idag så tror jag att hon hellre åker på utflykt igen för vi hade det toppenskönt. Hon fick gunga, leka tittut bland träden och samla kottar och pinnar. Superskönt! När jag nu tittar igenom bilderna så inser jag att jag borde ta med systemkameran lite oftare, bilderna blir så himla fina. Men det är ju så enkelt med mobilen...

Tittut!


Härlanda tjärn i bakgrunden. Vi gick ut lite på isen men hon var inte helt bekväm med det trots att hon satt i sin vagn. Jag tycker det är helt ok att vara skeptisk på isen en vårdag, jag är själv skeptisk ända tills någon säger att det går att parkera ett tågset utan att isen brister... =)


Hon gillade bara de slutna kottarna, de som öppnat sig var inte intressanta för de var inte lika fina. När jag förklarat hur det fungerar med kottar och frön så blev hon lite mer nyfiken på de som öppnat sig. =)

Har lyckats sätta dit en kotte på en buske (i luften ovanför handen).

Räknar sina skatter.

Kommentarer

Bettan sa…
Vilken härlig dag ni haft! Mysigt! Och mina hemtrakter ;)
Kramen
Susanne sa…
Åh, Härlanda tjärn, vilken nostalgi!! Brukade promenera där jättemycket när jag bodde i Göteborg!!
Ser ut som ni hade en fin dag :)
Jenny sa…
Ja det var en härlig dag och det är alltid så fint och mysigt där. Vi och halva stan var där.... ;)
Hälsningar
Jenny

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)