Favorit

Jag skickade iväg Darko till hälsokostbutiken härom dagen för att köpa ny duschkräm och hudkräm till Natalie. Han ringde mig och dubbelkollade vad den egentligen heter, "kan du skicka en bild på den tuben vi har". Vi har ju köpt den många gånger men jag förstod när han kom hem för tuberna såg lite annorlunda ut och i hudkrämens namn har de strukit ordet "moisturising". På kartongen står det att det är samma innehåll men att man minskat på parfymen och det låter ju bra! Vi får hoppas att den fungerar lika bra som tidigare. Här kan du läsa om innehållet, bland annat att kamomill och ringblomma lugnar huden.

För flera år sedan blev jag tipsad om att använda de här produkterna och det är jag glad för. Duschkrämen svider inte i hennes sår, jag tvättar rätt över öppna sår. Den mjukgörande dämpar klåda. Inget biter hundraprocentigt på klåda, det är ett av de stora bekymren för många med EB. Om man testar sig fram så hittar man små saker här och där som hjälper lite och denna krämen har fler än jag vittnat om att den dämpar klåda så har du inte testat - gör det, den kan ju fungera för dig med!

Man skulle eventuellt kunna tro att jag har spons men det har jag inte. Aldrig någonsin har jag blivit ombedd att berätta om en viss produkt här i bloggen. Jag skriver främst om de grejer jag gillar, som jag tycker fungerar bra. Ibland finns det dåliga saker att berätta också. Alltid mitt val. 

Kommentarer

Susanne sa…
Gott med snälla hudprodukter som är lätta att få tag på! Jag försöker gå över till produkter med endast naturliga ingredienser, har dock inte kollat upp Weleda men använder ett annat märke på hälsokosten.
Sponsrade inlägg verkar tack och lov inte vara så vanligt i den svenska bloggvärlden (än), jag tycker sånt är urfånigt och inte hör hemma i en blogg, det blir liksom bara patetiskt, man skriver ju en blogg för att dela med sig av något och inte för att ha ett reklamplank på nätet. Alla håller nog inte med mig men så ser jag på bloggar.
Jag hittar inte din mailadress nu men jag har flyttat min blogg till en annan domän vilket innebär att eb-knappen ligger där också och url:en till bilden är http://mandolina.net/eb/eb-kvadratisk.png. Grafiksidan med koderna och det är inte uppe men önskar du något liknande till årets EB-vecka är det bara att säga till. Min nya mailadress är susanne@mandolina.net eller du kan kontakta mig på bloggen.
Unknown sa…
Härligt att få tag på produkter som fungerar, det är en djungel av allt som finns på denna jord och det är svårare för oss med känslig hud. För första gången hittade jag en salva till mina torra händer och nu vill jag tacka för tipset om denna produkt, just för att du säger att den är bra mot klåda. Jag måste bara testa. Jag har norspanplåster 3 st. hög dos mot smärta och av dem får jag kraftiga kliande eksem, svårt att smörja där plåstren sitter, men runt om och då man tagit bort dem och man kliar sönder den eksemiga huden. Borde egentligen inte ha dessa smärtplåster med tanke på de kraftiga eksemen av dem, men de verkar hjälpa någorlunda mot smärtan så vågar inte riktigt ta bort dem.
Men som sagt, tack för tipset, måste testa den produkten mot klåda. Skulle du rekommendera båda eller bara en av dem?

Annars vill jag berätta att jag följt er ett tag och gillar din blogg, du är duktig på att skriva och det är intressant att läsa om ert liv och då speciellt om Nathalie och hennes ovanliga sjukdom. Följer ett annat EB-barns blogg/instagram också.

Ps. Visst är Rom underbart?! :)
Yvonne sa…
Tack för tipsen, jag gillar verkligen Weleda och brukar köpa havtornskrämen, men ska testa dessa till mina torra händer! Jag tycker du skriver bra om er vardag och tittar in här då och då, men har aldrig kommenterat förut, men nu lämnar jag ett litet avtryck efter mig här. Ha en fin helg, hoppas ni har sol!
Jenny sa…
Susanne: jag tycker tyvärr många kändisbloggar slänger in närbilder på märken och långa beskrivningar kring produkten och det är oftast inte det man vill läsa. Det känns som smygreklam, inte som ett ärligt "det här gillar jag". Och jag har mailat dig! :)

Emma: Det beror ju på om du vill byta ut din duschkräm som du använder idag, då kan du testa den eftersom den även är snäll mot sårig hud. Jag vet inte om duschkrämen hjälper mot klåda, har bara alltid använt den... :)

Yvonne: tack för avtrycket!

Hälsningar Jenny

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)