Nya skenan

Först måste jag bara berätta att det här är inlägg nr 800 på den här bloggen, helt galet! Och då hade jag också en annan innan, ja den finns kvar den med. 330000 besök har den här bloggen haft varav drygt 12000 den senaste månaden. Skaran varierar men oftast tittar runt 500 personer in här varje dag. All kärlek till er, tack för att ni läser!

I början av veckan var jag och Natalie på Handrehab (tror jag de kallar det) för att tillverka en ny skena eftersom hon vuxit en hel del sedan den förra gjordes. Jag har märkt att Natalie blir ganska kaxig och lite ostyrig när vi är på sjukhuset, som att hon vill ta lite kontroll över situationen. Kanske inte så konstigt då det många gånger är lite jobbigt att gå på sådana besök.

Nya till vänster och gamla bredvid, storleksskillnad! Denna är rejält vadderad precis som den förra och kanterna är lätt böjda utåt. Till och med det mjuka bandet över fingrarna är vadderat.

Förra gången valde hon blå skena men denna gången ville hon ha rosa som var den andra färgen de hade. Problemet var att de har slutat att köpa in rosa. :(  Fy så trist, besparingar säkert, det blir väl billigare att bara köpa in en färg. Natalie ville ha gula band för att få en färgklick men de var inte alls lika mjuka som de svarta så det sa jag nej till, petig som jag är med detaljerna. Jag vill inte att hon ska klia sig på natten och riva sig på något onödigt. I stället fick hon ett gult klistermärke på, det är fastvärmt i plasten så jag tror det kommer sitta ett tag.
T som tillverkar skenorna berättade att en arbetsterapeut från en annan stad hade kontaktat henne för att få materialtips eftersom vi är så nöjda med vår skena. Jag har även lämnat kontaktuppgifter till en person utomlands som också var nyfiken på hur hon gjort den. Det är en himla duktig tjej vi fått tag i! :)

Om lite drygt ett halvår är det dags för återbesök hos läkaren på handkirurgen för att undersöka Natalies fingrars status och om det finns några ytterligare behov. Jag gissar att det kan bli en skena till den andra handen också eftersom jag tycker att också den börjar se lite lite mer påverkad ut. Det är ingen fara ännu men jag ser att den försämrats, både pekfingret och långfingret är påverkade. Det känns skönt att hon hunnit bli lite större för när hon var mindre så låg hon alltid och pillade på sina gossedjur när hon la sig, krafsade med de små handskbeklädda fingrarna. Får hon en skena på varje hand går det bara att krama dem men det löser sig nog. Lilla gullfian. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)