Åh det är onsdag igen...

Åh vad skönt att sluta jobba redan klockan två!
Åh vad kul att hämta en dotter som (oftast) fortfarande är pigg och glad.
Åh vad jobbigt det är att få på henne kläderna på förskolan eftersom hon aldrig vill gå hem direkt.
Åh vad jobbigt det blir när hon kommer på att vi ska bada idag.
Åh vad ont det gör i mina öron när hon gallskriker som en stolla.
Åh vad det skär i hjärtat när hon gång på gång gråter fram "jag vill inte bada".
Åh vad jobbigt det är att ta bort förbanden på sämsta knät.
Åh vilken tur att alla sår inte ser ut så!
Åh vad psykiskt knäckande det är att sätta ner ett darrande skrikande barn i badkaret när både jag och hon vet att det beror på att det svider rejält i de öppna såren och hon krampaktigt försöker hålla sig fast i mig för att slippa.
Åh vad skönt det är när hon efter 10-15 sekunder slutar gny att det gör ont och äntligen släpper greppet om sitt eget ben.
Åh vad kul det är att se henne leka i badet och säga "nej jag är inte färdig än" när jag säger att snart ska vi sluta bada!
Åh vilken lång tid det tar att smörja, pyssla om och lägga om alla sår.
Åh vad trött jag blir i ryggen men,
åh vilken tur att vi har höj- och sänkbart skötbord så jag kan få den perfekta arbetshöjden!
Åh så trött hon blir mot slutet, vill bara lägga sig ner.
Åh vad glad hon är när det äntligen är klart så hon får gå ner från skötbordet!
Åh så gott hon luktar med nytvättat hår, nya bandage och rena kläder!
Åh så skönt att allt är nyomlagt, nu slipper vi förhoppningsvis detta ett par dagar.
Åh vad skönt det är att min älskade kommer smygandes ett par gånger under omläggningen för att tajma så maten står på bordet när vi är klara.
Åh vad lite hon åt nu när hon var så trött.
Åh vad trött jag blev nu när jag kan slappna av igen.
Åh, försök att inte tänka på att på lördag är det dax igen.
Åh vilken tur att vi åtminstone inte måste göra detta varje dag.
Åh vad skönt att jag slutar klockan två på fredagar och då ska hon inte bada, då kan man bara njuta av att det är helg!!!

Kommentarer

Unknown sa…
Jag bli verkligen berörd av din text Jenny:( och det gör ont i mammahjärtat - tycker du är fantstisk på att uttrycka dig och hantera sjukdomen! Natalie o Hugo har sån tur att ha er som föräldrar! Håll modet uppe och fortsätt glädjas åt det som är positivt! Kram o hälsa din fina familj! Nermin
Unknown sa…
Usch så påfrestande det måste vara för dig att vara tvungen att göra saker som hon är rädd för och får ont av, även om du vet att det är för hennes skull! Men så härligt att du hela tiden ser det som faktiskt är positivt! Du verkar vara en helt fantastisk människa, det är nog inte många som hade hanterat tillvaron så bra som du och din familj gör!

Kram!
Anonym sa…
Åhh, vilken tur att ni stöttar varandra i vardagen!
Åhh, vilken lycka för Natalie har er som föräldrar
Åhh, vilken tur för alla andra som kan ta del av era erfarenheter, tips och trix på den här bloggen
Åhh, Jenny vad dumt att vi bor så långt ifrån varandra - vill gärna hjälpa er....
Åh du vet väl att jag stöttar på distans...?
/Syrran
Jenny sa…
Åh tack för alla fina kommentarer - det värmer!
Åh syrran jag vet precis var jag har dig - kram!

/Jenny

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)