Du klarar det

Natalies resurs har flugit iväg på solsemester så denna veckan är det Nattas förskolelärare A som har hand om Natta. Det är inte första gången, M har ju varit sjuk eller ledig någon gång. Det enda är att A aldrig behövt punktera några blåsor och om jag tänker tillbaka så kommer jag faktiskt ihåg att det var ett stort steg att ta i omvårdnaden av Natalie. En av de där hindren som kändes besvärliga att ta sig över, men vi var tvungna. Vi skulle ju lämna sjukhuset någon dag och flytta hem med vår lilla tjej så det var bara att lära sig helt enkelt.

I förra veckan pratade jag och A om det där med att sticka blåsor och jag sa att jag är säker på att hon klarar det. Det är bara att tala om för sig själv att man gör det för att hjälpa, inte för att skada. Om man inte sticker så blir det faktiskt värre och gör ondare.

Under helgen pratade jag med Natalie och förklarade att A skulle ta hand om henne under veckan. Jag förklarade också att om Natalie får en blåsa på ett finger under dagen så kanske A måste sticka den och hon är inte så van vid det. "Då får du visa henne hur man gör" sa jag.

När jag hämtade idag så berättar A att när de skulle byta vantar efter maten så hittade de en blåsa på varje tumme. A tittar på dem och frågar Natalie vad de ska göra nu? Måste vi sticka den? "Ja" svarar Natalie snusförnuftigt "Du klarar det!"

Kommentarer

Bettan sa…
Jag har ju aldrig träffat Natalie, men jag kan ändå se det där lilla söta, uppnosiga lilla ansiktet framför mig :)
Hon har det inte lätt den lilla, men hon kommer klara sig galant!
Kram
No'omi sa…
Sötaste! Så duktig hon är.
Anonym sa…
Så fönuftig lilla fröken är.
Kram på er
Gean
Cornelia sa…
Hihi, vad tuff hon är! Och krya på er ni med! Kanske har alla sjukdomar som härjar nu något med att vintern var ovanligt mild i flera månader? Inget kul alls iaf :/

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)