Hoppas hon läker sina sår nu

Jag tror hon är i läkfas nu min lilla fjäril. Det var en jobbig downperiod den här gången med väldigt svårläkta sår. Jag var inne på att ta till en pencillinkur men jag tror jag lyckats häva det utan.

De senaste två nätterna har hon sovit i sin säng hela natten - lycka! Alla sover bättre och hon vaknar pigg och utvilad, till och med glad! Yes säger vi och hoppas att det fortsätter... men det brukar inte vara så länge. :)

Klådan får vi inte riktigt i schack och jag vet förstås att det är det största problemet de flesta med EB har. Ändå vill jag inte ge upp utan hoppas på att komma på en bra lösning. Precis som med alla blåsor och sår som uppstår. Att förhindra dem så långt det går är det enda jag har.

Natalies diagnos är inte farlig för henne just nu utan på sikt. Den kan handikappa henne fullständigt och det tänker jag kämpa emot! Med full kraft! De dagarna motivationen tryter så påminner jag mig själv om det och då går det lite lättare igen. Därmed inte sagt att det går lätt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)