Allt ihopläkt? Nja...

Pencillinkuren avslutades för en vecka sedan och jag önskar att jag kunde berätta att allt nu är helt ihopläkt men tyvärr inte. Fingret med infektionen läkte fint och är fortfarande fint (ta i trä) och det är ju det viktigaste. Hennes knän har också läkt fint men när hon badade igår hittade jag ett kladdigt område på ena armbågen. Inget nytt ställe utan ett gammal vanligt som brukar gå upp med jämna mellanrum. I kväll hittade jag också en liten gulaktig blåsa på ena tummen. Natalie hävdade stensäkert att den inte gick att sticka men det gick och ut kom gult var. Som tur var så är det verkligen en liten rackare men inget man kan ignorera för det, nu är det Betnovat på den.

Vi upptäckte att hennes klådstillande medicin Atarax nästan är slut och när vi ringde apoteket för att beställa så det står klart när man kommer så visade det sig att även receptet var slut. Skit. Hudläkaren gick inte att få tag på, hon är på konferens eller vad det nu var men någon annan på avdelningen skulle skriva ut åt Natta så det verkar lösa sig.

Jag längtar efter helg, nån mer? ;)

Kommentarer

Noomi sa…
Ville bara önska er en bra helg. Hoppas det löser sig med medicinen.
Unknown sa…
Åh, detta krångel med mediciner och förnyelse av recept. Jag tycker apoteken borde bli bättre på att informera om att nu var det sista uttaget, särskillt nu när man bara har e-recept. Molly höll på att bli utan sin medicin när vi var uppe hos mina föräldrar för ett tag sedan. Som tur var upptäckte jag det i tid och fick tag på en läkare som kunde förnya det.

Helg känns som en otroligt bra grej just nu, trots att jag har varit hemma hela veckan!

Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)