Snurr snurr

Just nu är vi inne i en hektisk period, eller Darko är rättare sagt. Idag stack han när jag klev upp och han kommer hem nu snart när det är dax att lägga sig. Det blir lite stressigt att hinna med allt när man är själv med barnen. I eftermiddag har jag badat Natta och lagat mat lite parallellt, inte idealsikt men det går ju. "Kokar vattnet? Kolla Natta igen, allt ok. Då hinner jag skära upp lite grönsaker så länge. Tillbaka till Natta, hur går det? Nej jag vill inte bada mina händer just nu gumman, kommer snart" snurr snurr!

Häromdagen ringde de från dagis en stund efter att jag åkt och frågade om jag glömt Natalies vagn. "Nej" svarade jag stensäkert för jag visste ju att jag körde henne i vagnen från avdelningen ut till bilen. Sen tänkte jag till och förstod att jag lämnat den på parkeringen! Tur att jag får med mig barnen hem i alla fall!

Just nu sitter jag och funderar på om man kan få eksem av sin Mac? Jag har ett riktigt stort eksem på ena handleden och har kommit på att det är den ytan som ligger mot datorn när jag skriver. Jag har verkligen fått känna på hur galen man kan bli på klådan. Jag försöker tänka på att inte klia mig men ibland släpper jag det helt och gnuggar som en dåre mot en bordskant eller en söm på jeansen eller nåt. Det känns bra en kort stund och sen svider det i stället när jag halvt skrapat sönder huden. Stackars Natalie och alla andra med kliande eksem som aldrig vill ge med sig, det är vidrigt.

Nattas sårstatus är sådär just nu. Båda knäna är kass, stortårna halvkass, en blåsa på en lilltå stacks idag och båda armbågarna har öppna sår. Fingrarna sticker vi blåsor på varenda dag i princip och munnen gör så pass ont att det stör ätandet av både välling och vanlig mat. En sämre period igen alltså och jag tyckte inte att hon läkte ihop helt innan nivåerna dök igen. Jag hoppas ju på att kunna gå till ett badhus med henne men undrar just nu när det ska bli. Jag vill inte gå dit när hon har flertalet öppna sår utan vill att allt ska dra ihop sig så bra det går. Sen har hon aldrig 100% hel hud, det är ouppnåeligt känns det som men det får iaf inte vara köttsår på en eller ett par centimeter i diameter. En dag... :)

Kommentarer

Anonym sa…
Ang. Mac en, kan det vara nickelallergi? Det har ju jag iaf men jag har inte känt något när jag använder datorn... kram
Jenny sa…
Ja jag funderar också på om det är nickelallergi. Vi har en MacBook Pro och ytan känns lite metall-aktig men jag vet inte exakt vad det är för material. :/
Jenny
Anonym sa…
haha, glömde skriva att det var syrran som kommenterade om nickel - ligger ju i släkten det mesta du vet =) Hoppas bara att inte alla ligger i släkten, du vet vad jag menar!!

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)