Bästa skiddagen

Idag har vi vår sista dag här i Sälen och för min del blev det den bästa skiddagen! Jag är lite seg i starten, tekniken brister och jag fegar när det gått ett helt år så de första dagarna gick ganska trögt. I onsdags när Hugo och jag åkte (dag fyra) så drog han före i en lift så jag stannade nedanför och väntade ut honom tills han kom tillbaka för att fråga varför han åkte upp utan mig. "Oj då mamma, jag glömde" fick jag till svar men jag trodde inte riktigt på det så jag frågade om det var roligare att åka själv än tillsammans med mig. Då kröp det fram... "Men mamma, det är inget kul när du åker så långsamt, jag får bara vänta hela tiden".

Jag fick mig en tankeställare. Nu är det bara att släppa bromsen om jag ska hänga med honom i stället för att bli den där trista morsan som inte vågar något. Så jag körde på, som fasen! Höjde tempot och körde till och med ifrån honom i en svart backe. Då skulle han plötsligt promt åka först i liften och sen slängde han sig ut för att komma ner först! Skruttbarn. Vi fick ta ett snack om att det inte är den som åker fortast som är bäst utan den som är duktig på att svänga som är bäst. :)

Igår fick mina ben vila (välbehövligt) då vi valde att åka och handla lite nya skidkläder till Hugo inför nästa säsong samt åka hundspann. En skön förmiddag som avslutades med våfflor till lunch på ett klassiskt och mysigt ställe som jag tror heter Gamlegården eller något liknande. Grabbarna åkte skidor på eftermiddagen precis som de andra dagarna. Hugo har nu kört i World cup-backen (den som ligger bredvid väggen) flera gånger plus att han har hoppat i ett gigantiskt hopp där man landade på en stor luftkudde. Galenpanna!

Idag hade jag pigga ben och var sugen på att köra ifrån min son igen (hehe) så vi hade en härlig förmiddag jag och Hugo. Vi hittade några sköna röda backar där han fick teknikträna och jag kunde köra på lite mer utan att undra om jag skulle köra ihjäl mig... Det blev också några åk i skicrossbanan där vi vann varsin gång och sen körde vi några omångar i Funpark och Superpark. Jag har faktiskt både hoppat i hopp och glidit på såna där ramper (eller vad de där platta långa lådorna nu heter) så jag tror jag får godkänt även om jag inte ens har koll på terminilogin!! :))

Natalie hade också en bra dag trots att hon vägrade sova middag. Hon har tagit varje tillfälle hon fått att gå omkring med Hugos stavar plus att hon dragit sin pulka och blivit dragen i den. Sista timmarna på eftermiddagen var vi i Hundfjället och där hittade vi en gigantisk luftfylld lila soffa (Telias) där hon kunde hoppa och leka till favoritmusiken (Manboy, Popular, Amazing, In the club osv) som pumpade på i högtalarna. Bilder kommer i ett annat inlägg. :)

En härlig fjällvecka tar snart slut men det ska bli skönt att få sova i sin egen säng i morgon kväll. Vi är ledbrutna, inte bara av skidåkningen... Hur kan en säng vara så hård kan man undra?! :S

Kommentarer

Unknown sa…
Haha, det är när man blir från åkt av sina barn som man inser att man är en fegis. Men å andra sidan har ju många småttingar inte vett att bli rädda. Jag glömmer aldrig när Linnea var med och åkte skidor för första gången, 2½ år gammal. Hon åker framför mig, mellan mina skidor och vi plogar oss ned i sakta mak. Då vrålar hon högt så det hörs över hela backen; "Släpp mig, mamma, jag vill åka fort så jag flyger!" Resten av veckan hade vi en lite orange köttbulle som flög nedför alla backar utom just barnbackarna...

Egna sängen är ju alltid skönast!

Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)