Förkylda familjen

Den här veckan har hittills sprungit förbi i rasande takt som vanligt. Det är träningar och aktiviteter på kvällarna för somliga och det är full fräs på jobbet som vanligt. Denna vecka är en sådan vecka när man vill vara på topp men då prickar man så klart in förkylningar i kubik. Hela familjen har varit mer eller mindre sjuka den senaste veckan.

Idag har Natalie badat som hon brukar på onsdagar och det såg ganska bra ut. Hon får ofta lite maniska kliattacker när jag drar av förbanden. Jag tror att själva lossandet på förbanden driver igång klådan och sedan har hon svårt att låta bli. Många gånger sätter jag henne i badet med hela knän och armbågar. När jag sedan tar upp henne en stund senare så är det blåsor där. Ibland beror det på att hon kliat sig som en tok, ibland beror det på att hon leker så intensivt i vattnet. Knäna klarar inte att hon kryper omkring i badet och armbågarna tål inte en liten stöt mot kanten på karet. Samtidigt kan jag inte kräva att hon sitter still i 20-30 minuter, hon måste ju får leka för annars blir baden olidligt tråkiga.

Vi är lite inne på att skaffa en surfplatta av något slag och då ska också Natalie kunna använda den. Det hade varit bra underhållning för henne när jag lägger om. Som det är nu så är hon väldigt uttråkad nästan direkt när jag drar igång omläggningarna efter badet. Hon ligger på tvären mest hela tiden och gräver i korgen med leksaker som står på skötbordet. Efter 10 minuter har hon slitit ut allt och inget är längre intressant. Hon tjatar om att få låna min telefon, hon älskar att bläddra bland bilder och filmsnuttar. Problemet är att hon inte vet vad hon trycker på alla gånger och hon har väldigt bråttom. Tre klick senare så har hon raderat bilder och filmsnuttar utan att ens förstå vad hon gjorde.

Har du några tips på bra sysselsättning för en teknikdåre till treåring? Någon typ av surfplatta eller? Natalie önskar sig inga dockor eller andra leksaker. Hon önskar sig en dator, en smartphone och en surfplatta. Allt ska helst vara lila också.... Ja men det fixar vi väl?!?!?!? Ha ha ha! Ge mig en lottovinst någon. ;)

Idag fick jag omskakande nyheter. En nära släkting har råkat ut för en olyckshändelse och ligger på sjukhus med allvarliga inre skador. Jag har precis fått besked om att läget är stabilt, jag gick från totalt chockad och omskakad till något lugnare inom loppet av några timmar. Nu får vi bara hoppas att hen får läka bra och komplikationsfritt.

Kommentarer

Anonym sa…
Ipad med något lila skal/skydd? :)
Anonym sa…
En sådan här kanske hon skulle gilla.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1366662

Carola sa…
Kurio ska vara stöttålig och spillsäker, det kanske kan vara något? Kostar runt 1800:- för tillfället, lär bli billigare inom en relativt snar framtid.

Hoppas allt går bra med släktingen!
Susanne sa…
Ja, det finns ju skal i alla tänkbara färger till iPad nuförtiden! Hoppas allt går bra för din skadade släkting.
Anonym sa…
Fy vad otäckt med er släkting - hoppas allt går bra!
Gälladen ipaden har jag inga råd... Ha det bra så länge! Kram Märith =)
Jenny sa…
Tack för tipsen, Kurio ser helt klart intressant ut även om skärmen kanske är lite liten. Den kan nog passa ett litet barn iaf och det är ju huvudsaken för oss.
Anonym sa…
Hej Jenny! mikaelas mamma här :)

Mikaelas bror köpte en game stop el va dom kallas där spelar hon Mariobros,smurfarna o andra spel och dt underlättade en hel del vid omlägning.

kramar mikaela o Maria

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)