Liseberg - Kanindagen

Igår tyckte vi att vädret var så fint så det passade bra att ta en sväng till Liseberg, man får ju passa på! När Darko stod i kö för att betala parkeringen så sträckte han fram vad han trodde var Lisebergskorten till mig. Det var INTE rätt kort... Ett inträde går loss på 90kr och åkband till Hugo 310kr så har man årskort till oss och guldpass till Hugo så åker man hem och hämtar dem. Soppan tur och retur Partille överstiger ju absolut inte 580kr. Jag och barnen tog en fika på Södra vägen medan Darko åkte hem och hämtade dem. Ungarna älskar spårvagnar så underhållningen var klar, de var verkligen inte sura över att inte få gå direkt in på Lisse..!

Natalie hittade en häst med LILA täcke!! Hur har vi kunnat missa den här förut är nu den stora frågan? Jag vet att hon kommer vilja rida just denna häst varje gång från och med nu...

Vi sprang på vänner där inne så barnen fick åka några attraktioner tillsammans. När ett varv var avklarat så klev de andra snällt av när bilen stannade men inte Natalie. Hon blev fullkomligt vansinnig på mig när jag sa att hon skulle kliva av. "Jag FÅR åka två varv skrek hon mellan tårarna". Ja det får hon ju, det är så det fungerar när man åker med ledsagare och går in via utgången. Barnen får åka två varv om de vill. Jag brukar inte alltid låta henne göra det, ibland går vi bara vidare till nästa karusell. Men lilla fröken börjar lära sig hur det fungerar nu. Dessutom hade han som tog emot biljetten sagt att hon fick åka två varv när hon passerade honom första gången. Inte undra på att hon blev arg.

Här åker vi drakbåtarna. Hon älskar dem av någon anledning, kanske för att det är vatten inblandat? Kaninresan åkte vi också lite senare, den är också mycket uppskattad.

På väg till parkeringen hittade Hugo den här bilen och han var tvungen att få ta ett kort med den i bakgrunden! Lägg märke till ögonfransarna vi framlyktorna. Det stod Tattoo någonting på sidan, det var visst en mässa eller liknande igår. Ganska rockig bil så Hugos standarduttryck på foton passade ju rätt bra den här gången. ;)

Varken jag eller Darko vill åka allt men Darko åker kanske lite hellre än jag så därför brukar oftast jag gå med Natalie och han med Hugo. Det bästa hade ju vara att vara så välplanerad att man åker två familjer tillsammans där någon kompis kan åka med Hugo så slipper vi åka så mycket. Lisebergsbanan och Flumride är deras specialare, sen åker Hugo ofta slänggungorna själv.

Det var en lugn och skön dag, vi promenerade i rätt långsam takt runt där inne. Det fanns å andra sidan inte så mycket att väja på eftersom det var Kanindagen så det var galet mycket folk. Alla med årskort fick kaninöron som du ser på bilderna... Jag gäspade mig igenom besöket och var rätt nöjd med att Natalie somnade en stund så jag kunde sitta och slöa lite. När vi åkte hemåt bestämde vi oss för att köpa thaimat så vi skulle slippa ställa oss och laga något när vi kom hem. Ett bra beslut, jag var helt krossad på kvällen. Hugo la sig vid nio och vi en timma senare. Sicken lördag! ;)

Kommentarer

Unknown sa…
Hihi, jodu hon kan sina rättigheter, er lilla tokfia, det hörde vi alla! ;-)

Vi skulle ju kunna planera in ett besök tillsammans någon gång, så kan Hugo och Theo få åka alla "storagrejer". Vi brukar ju dessutom alltid ha minst ett av storasyskonen med, som kan hänga på grabbarna.

Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)