Konversation med Natalie

Denna veckan har som sagt innehållit många diskussioner och strider med liten ettrig treåring. Idag hade vi ytterligare en. När hon lugnat sig efter ett hysteriskt utbrott så satte jag mig på golvet med henne i knäet för att prata lite.

Jag: Natalie du lyssnar inte så bra nu för tiden, vi har bråkat och varit osams varje dag för att du vägrar att lyssna på mig. Jag säger till dig vad du inte får göra och sen gör du det ändå. Då blir mamma inte glad.

Natalie: Mamma jag försöker lyssna!

Jag: Försöker du lyssna?

Natalie: Ja jag försöker lyssna men det går inte!

Jag: Du försöker lyssna men det går inte?!

Natalie: Ja jag försöker men det går inte!

Jag: Det låter jättekonstigt Natalie.

Natalie: Ja jag vet, det är JÄTTEKONSTIGT!

Kommentarer

Bettan sa…
Ahahaha, en treårings verklighet! Kommer ihåg pratstunderna med min dotter när hon var i den åldern. På något sätt blev man svarslös titt som tätt.. :))
Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)