Frisyr

Jag kom på att jag glömt visa dig min nya frisyr här på bloggen. Det blev mörkt den här gången! Back to normal känner jag, jag är ju rätt mörk i min naturliga färg. Jag har trivts bra med ljusa slingor också men jag saknar den där riktiga pangkvalitén som jag har om jag inte slingar ljust. Som i schamporeklamen ungefär. 

Det finns en sak som jag utan att tänka efter kan säga att jag är nöjd med och det är mitt hår. Det går att få det för jäkla snyggt och det är kul! Nu är det lite kort forfarande, jag har inte hittat längden jag trivs i ännu. Om det får växa ut lite till så kanske jag blir nöjd...? Eller så sparar jag och sparar och sparar för att jag inser att jag enbart trivs i långt, vem vet? Det är ju i alla fall en enorm skillnad på nu och då, i längd menar jag. Se nedan........

Men det är kul att variera sig och ibland måste man faktiskt våga hoppa och göra något helt nytt, eller hur? Det är ju bara att spara ut det igen. Denna längden har jag inga svårigheter att få ut det till men sen går det trögt. Man verkar ha en förprogrammerad längd, har du tänkt på det? En del kan spara ut och ha hår till rumpan men mitt blir inte så långt. Jag har kanske inte haft det som mål i och för sig men jag märker när det inte blir så mycket längre. Och då är det så slitet så då måste jag klippa det.

Kommentarer

Anonym sa…
Superfin i det du har nu!

Tycker du ser mer vuxen och mogen ut i den längd du har nu också!

KRAM
Fummlan sa…
Supersnyggt. Själv brukar jag klippa av mig håret var 5:e år ungefär och har varit mörk i nästan 15 år men nu är jag på väg mot min naturliga hårfärg eller den jag hade innan jag började färga mörkt ;-) Kul med förändring är det i alla fall :-)
Jenny sa…
Tack snälla! Jag gillar det nog bättre på kort än i spegeln än så länge. Det är lång invänjningtid på detta... Jag har haft långt hela mitt liv med undantag för 1-2 år på gymnasiet när jag satt hårmodell en gång och fick hela alltet avklippt. Hatade det!! Ha ha! Men nu känns det rätt bra som sagt. Och ja, man ser lite mer vuxen ut, det kan jag hålla med om. Vid 35 så är det kanske det jag ska satsa på helt enkelt. Jag strävar inte efter att se ut som 25. ;)
Jenny

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)