Första trosorna!

Jag har scannat av nätet lite utan att hitta några trosor med platta sömmar. Jag har också kollat de stora klädkedjorna och förutom att sömmarna inte är platta så har de dessutom gummigaktiga resårer som kommer skava järnet på Natalie. Jag har hela tiden haft Polarn o. Pyret i bakhuvudet och idag gick vi äntligen in på en POP butik och klämde och kände på deras trosor och kalsonger. Vi fastnade för trosorna ni ser på bilden och de är i Polarns ECO-serie som vi köpt en hel del ur tidigare. Materialet är mycket mjukare än det genomsnittliga tyget i kläder, sömmarna är platta och täckta med mjukt tyg kring ben och linning. De kändes skitbra helt enkelt! 

Vi köpte en tvåpack för att kunna prova storleken och att gå upp en storlek visade sig vara rätt beslut. Natalie är bara 3,5år men en bit över 100cm lång så 98/104 hade blivit tajt. Hon provade dem så fort vi kom hem och ville absolut inte ta av sig dem så det blev två timmar med trosor. UTAN olyckor! Duktig tjej. Efter en timma ungefär sa hon "pappa jag vill gå på toa" och mycket riktigt var det dags att kissa. Jätteduktig!

När jag gjorde i ordning henne för kvällen ville hon inte ha blöjan på sig men lät sig övertalas som tur var. Jag sa något i stil med att vi kan prova trosorna lite på dagarna när vi är hemma men när man sover och när man åker iväg hemifrån måste man ha blöja. Hon köpte det som tur var. 

Annars har det varit många diskussioner de senaste dagarna. Hon äter inte lika mycket som vanligt och hon sover sämre än vanligt. När de två viktigaste grundpelarna inte är stadiga så blir det problem. Vi har ett trotsande ilsket litet monsterbarn här hemma kan jag berätta. Utbrotten kommer tätt och tålamodet existerar inte. Det är tålamodsprövande för alla så klart men vi kämpar på, det är ju inte hennes fel. Vi har inte vågat ge henne någon fast föda utan det är välling, yoghurt och MiniMax som gäller. Idag gick det riktigt trögt med att få i något över huvud taget så när hon önskade sig en Sandwisch-glass på Kungsmässan så fick hon det även om vi var osäkra på hur det skulle gå. Det såg ut att gå bra och det var härligt att se henne äta med aptit!

I kväll har jag och Darko börjat skissa på en presentation i PowerPoint-format, jag ska hålla föredrag om några veckor. Jag har aldrig gjort det förut så det känns skönt att ha någon så erfaren som Darko vid sin sida! När jag väl står där så är jag dock ensam på scenen. Det kommer bli en utmaning utan dess like för min del men jag försöker intala mig själv att jag ska prata om något som jag vet väldigt mycket om så det SKA gå bra. Det måste det göra. Men det är läskigt, det kan jag inte sticka under stol med. :)

Kommentarer

Fummlan sa…
Tur att PoP hade så bra trosor och kul att hon är intresserad av att använda trosor och att gå på toa. Hoppas de har fixat toasits på dagis så kommer det rinna på snabbt ska ni se. Det där med företaget fixar du säkert galant det är ju som du säger du kam ju ämnet iaf. Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)