Dagens Hugocitat

Snart fyller Hugo år och det kommer upp lite tankar om vad han önskar sig. Han har redan fått en cykel som en för tidig födelsedagspresent så vi har förklarat att det inte blir många och dyra presenter på själva födelsedagen. Han önskar sig lego och allra helst ett brandflygplan som han sett på TV. För några månader sedan när han köpte sin elektriska tågbana så var det solklart att han önskade sig grejer till den, fler tåg och mera tågbana. Det ändrar sig kan jag meddela för nu har han hittat fler dyra saker...

Hugo surfar gärna på YouTube, just nu är det radiostyrda bilar som gäller!

Jag berättade att vi kan söka lite på nätet och se vad de kostar. Denna hittade vi på Conrad, den kostar 1900:- med kontroll och allt, inte billigt.... Hugo började genast spåna på hur han ska få ihop de här pengarna och kom upp med en rad förslag.

Han började med att räkna hur mycket pengar han har och eftersom han nyligen köpte elektrisk tågbana så har han inte så mycket, 196kr var det. "Mamma jag vill ha veckpeng, kan jag få 50kr? Meddela pappa." Jag höll på att skratta ihjäl mig! "Meddela pappa" ha ha ha ha! Nu vill han ha veckopeng, han vill hjälpa till hemma så han tjänar pengar och han föreslog dessutom att om han leker sisten i kalla bassängen med pappa och vinner över honom så kanske han också tjänar pengar för han vunnit? Att vinna över pappa borde vara värt 100kr tycker Hugo! Ha ha ha!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)