Nationaldagsfirande

När det kommer en röd dag mitt i veckan är det lätt att man blir kvar hemma och bara fixar allt man inte hinner med till vardags. Jag tog det rätt lugnt på morgonkvisten idag, fick till och med sovmorgon - skönt! Darko drog igång med vår gräsmatta som är jättejobbig att sköta, då är han upptagen i 2 timmar eller mer så jag och barnen drog iväg en sväng. Vi åkte till Partille Hembygdsgård för lite nationaldagsfirande. Är tacksam för att vädret var med oss så vi kunde vara ute och njuta! =)

Lite fika på gräsmattan i väntan på underhållningen.

Nationaldagsbakelse kallades denna skapelse, en bulle fick man också.

Okej, bilder man tar på sig själv med den "omvända" kameran i iphonen blir uppenbarligen liggande hur jag än gör. :(

En parad med dessa herrar i spetsen.

Sen kom musiken...

...i två delar.

Roligast tyckte barnen att trollkarlen A-son B-son Cson var, de skrattade gott åt hans skämt och tricks. Att släppa in Natalie mitt i en grupp känns alltid riskabelt men hon och Hugo satt där så fint och även om flickan bredvid viftade en del med både händer och fötter några gånger (så jag fick lite magknip) så gick det bra. Kul att Natta vågar sätta sig där också, hon hade kul!

I kväll fick vår trasiga tvättmaskin göra en sista insats och färga lite tubgaskläder. Den har blivit helknäpp, stannar mitt i program och då får vi öppna ett filter längst ner och släppa ut allt vatten på golvet för att komma vidare och få ut tvätten. Lyckligtvis bestämde den sig för att fungera nu när allt var rosa så vi slapp släppa ut det vattnet på golvet. I morgon ska vi få en ny hemkörd och installerad. Vi får hoppas att den är tålig eftersom vi tvättar lite mer än genomsnittsfamiljen. Fårskinn ska den klara också är tanken... Den tar 8kg om jag minns rätt så det ska nog gå bra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)