Familjelördag i lagom lunk

Vi inledde dagen med sen frukost och sen bestämde vi oss för att vi behövde syre och motion. Vi åkte till Härlanda tjärn för en promenad. Darko puttade barnvagn, jag gick för första gången med mina stavar och Hugo joggade runt. Det var himla skönt! Natalie satt i sin vagn och sjöng non-stop rundan runt, hon trivdes toppen med en promenix i naturen. 

Vi kom hem i lagom tid till att regnet kom och efter lite lunch var det helt legalt med trivial sysselsättning i form av Wii. Vi körde nog de spel vi har; dans, tennis, bowling, rafting, Mario... och bilspel. Ja det var nog det. Kul!

Tennisdax! Hugo vann första...
...och Darko vann andra. Tredje avgörande vann Darko. Än så länge klår Hugo inte oss i allt men bilspel är svårt att ta han i..! :)
Natta och jag körde dansspel (bildbevis saknas eftersom det mestadels är jag som fotar). Efter två låtar sjönk hon ner i soffan med följande kommentar "Mamma jag är jättehungrig, skynda dig att hämta en MiniMax innan jag blir död". Darko höll på att bryta ihop och förlorade i det han spelade med Hugo för att han skrattade så. Snacka om att man kan droppa i energi! På 1-2 minuter tömmer hon MiniMax'en och säger glatt "Titta mamma, nu är jag glad igen!". Så är det verkligen, när energin tar slut för henne så tar den helt slut - hon bokstavligen sjunker ihop och orkar inte något. Det finns uppenbarligen inget extra att ta av där. De blir lika förvånade på dagis varje gång det händer, hämtar termometern och tänker att nu är hon sjuk. När de sedan lyckas få i henne mat så drar hon igång igen, full fart!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)