Femåringens födelsedagsmorgon!

Natalie sitter i badet så jag passar på att föra över lite bilder och lägga in dem på bloggen! Lilla fröken juvel var precis som vanligt lite negativ till att bada. Det finns så mycket annat hon vill göra. Som vanligt är hon också orolig över några sår som hon tror ska svida. Som vanligt pratar jag om att man inte ska vara rädd i förväg och inte gråta innan man vet hur det känns. Som vanligt sätter hon sig spänd som en pilbåge och utbrister sedan förvånat "nej det gjorde inte alls ont!". Som vanligt vill hon sen konstigt nog bada väldigt länge. Allt som vanligt med andra ord! Utom sårstatusen kanske, den är riktigt kass just nu, hon har infektioner i många sår och jag står och väger hur jag ska göra. Ska jag ringa hudläkaren och säga att hon behöver pencillin eller ska jag behandla vidare med mina metoder? Det ger sig ju så småningom men frågan är hur lång tid det tar och om hon under tiden hinner få onödigt många/stora sår. Det är en balansgång. 

 Svårväckt! Vi sjöng och sjöng och fick sedan prata igång henne så hon satte sig upp och började titta på paketen...

 Badleksaker fanns det i flera paket, det går ju åt!

 Lyckligaste minen bjöd hon på när hon fick en liten trollstav i form av en fjäril, otippat nog! Det var ett spontanköp av mig - jag tar en sån också - en billig liten pryl som verkligen gick hem. :)

 Hon fick en radiostyrd bil som hon blev väldigt glad över. Min plan är att hon ska ha den utomhus i vår/sommar när Hugo är ute och sparkar fotboll eller leker andra intensiva lekar med grannar och andra. Då hamnar Natalie lite i skymundan eftersom hon inte kan vara med och det kan passa att ha något kul att pyssla med på egen hand.

 Vi har lustigt nog många fina bilder på henne när hon blundar...! Typiskt. :)

Här är hon också på väg att blunda tror jag. Kläderna valde hon själv, glitterklänning och multifärgade tights, i håret ett nytt hårband. Jag i bästa jobbutstyrseln, jeans och kavaj som jag trivs bra i. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)