Solsken och förkylningar

Utsikt genom köksfönstret, så här fint och vårlikt är det hos oss i dag!

Natalie ville plötsligt provratta bilen härom dagen, nöjd min!

Hugo kom hem i torsdags och sa "mamma mamma jag vill ha en pärm till mina fotbollskort, jag har ju lite fotbollskort sedan innan men jag har ingen pärm och nu får vi ta med fotbollskorten på torsdagar och... " Ja han hade mycket att berätta om det där. :) Vi åkte till Allum och köpte ett startkit med pärm och några kort så nu är han riktigt lycklig, sorterade snabbt upp dem och började sätta in i pärmen och organisera det hela. 

I går var jag på Lisebergs camping i Kärralund för att stämma av inför EB föreningens sommarläger som vi ska ha i maj. Det ser jättefint ut i både stugor och på området, jag tror vi kommer få några toppendagar tillsammans. De har också en väldigt fin inställning till att hjälpa oss då vi är en ideell förening utan statliga bidrag. De har gjort vad de kan för att ge oss lite bättre pris vilket jag är oerhört tacksam för. 

I tisdags såg det ut så här när vi åt....

...semlor! Mmmmmums!

Förra helgen blev Hugo rejält förkyld och har varit hemma från skolan några dagar den här veckan. Natta var också förkyld men inte lika mycket. På både skola och förskola går magsjukan runt och det har även varit flera fall av svinkoppor. Det är knappt så man vågar lämna in ungarna, ge mig vårvärme nu så smittorna försvinner. 

Sitter och tittar på Mello nu och försöker tippa hur det ska gå men det är svårt, ingen solklar vinnare i år! Jag lyckas inte få ordning på alla tio låtarna men tror att toppstriden kan se ut så här ungefär: 1 Ace Wilder, 2 Sanna Nielsen, 3 Anton Ewald, 4 Alcazar. Men å andra sidan är Sanna Nielsen Sveriges favorittjej när det kommer till Mello så kanske blir det ändå hon som vinner. Det står mellan de två tjejerna tror jag i alla fall! :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)