En mysig helg är snart förbi

Det var verkligen härligt att få långhelg och en långweekend i Örebro! Natalie skötte sig nästan exemplariskt i bilen men humöret har inte varit på topp de här dagarna. Hon började med hosta några dagar innan vi åkte upp och sen kom snoren så fort vi kom dit. Hon har inte haft feber men var lite blank på ögonen torsdag-fredag. Det trotsiga humöret fanns där som vanligt plus en hel del gnäll så hon mådde inte så bra. Det var också lite läskigt att bara ha mamma som trygghet bland alla människor som hon inte känner så väl så hon har varit som ett klister på mig.

På studentfirandet fick jag träffa vår gamla katt som flyttade till ett stall när jag blev allergisk, stallet där Malin som tog studenten har sin häst på hennes morföräldrars gård. Sudden som söta lilla kissen heter var sig lik, kelen och snäll och jag blev påmind om hur mysigt det är att ha djur. Jag snoozade lite mule med en kärvänlig häst också (näsa mot näsa och man "byter" utandningsluft med hästen för dig som undrar vad jag menar) och det var underbart... Jag hade hästar i omkring 10 år så det är kära minnen att komma till en hästgård. <3 Dumma pälsdjursallergi!

Natalie och jag körde hemåt efter frukost idag för att hinna med bad och omläggningar på eftermiddagen. Det var glest med trafik och Natta somnade så resan gick smidigt. Nu sover hon gott, nyomlagd och utmattad efter resa och bandagebyten. Hoppas hon sover hela natten i sin säng........

Sudden har den coolaste pälsen, i botten är han helt vit... har för mig att färgen kallas för "smoke" eller något sådant. Som att varje hårstrå blivit sotat i änden. Finaste kissen som är en gatukorsning, mamma är norsk skogskatt, pappa okänd. Vi köpte honom för 60kr efter att ha letat lite bland annonser. Han var från början innekatt men visade så tydligt att han ville ut så vi lät honom få sin frihet så småningom. När han sedan blev stallkatt så visade det sig att han tog sitt jobb på största allvar. Han började genast lägga sina byten på stallgången varje dag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)