Sleeping beauty och trix med förskoletider

Lycka är att få gå in i rummet och väcka trött liten treåring på morgonen när det är dax att äta välling och hinna göra ordning sig för dagis! Det betyder nämligen att trött treåring sovit hela natten i sin egen säng och det händer (peppar, peppar) ganska ofta nu för tiden. Varje gång jag säger det så brukar det krascha men jag chansar igen! ;)

Efter en hektisk vecka säger jag varmt välkommen till helgen. Det ska bli skönt att ta det lugnt och vila upp sig så det sista på förkylningen försvinner. Just nu känns det som om jag har en kilometer snor att snyta ut varje gång jag försöker. Det är långt det! ;)

I går satt jag och Darko och klurade på Natalies dagistider igen och kom på en lösning som kapar 2 timmar på hennes veckotid - yes! Det är inte bara bra för Natalie som därmed slipper gå där fler timmar än idag utan också ur personalsynvinkel för nu ska det räcka med en resurs till Natalie precis som tidigare och då slipper vi en massa krångel och omstrukturering kring Natalie. 

Vi har pratat mycket om det på sista tiden, hur enormt tacksamma vi är över Natalies resurs M. Hon har så många plus på sin sida så det skulle vara svårt att hitta någon som kan komma i närheten. Hon är van att arbeta med barn som har särskilda behov och har erfarenhet av det tänket, kan tänka ett steg längre och förutse vad som är på väg att hända. Hon har om jag kommer ihåg rätt dessutom 16 år inom barnsjukvården bakom sig. Lägg till ett stort engagemang!

På sista tiden tror jag att detta kommit ännu mer till pass än från första början eftersom Natalies problem kring sjukdomen har ökat och M får ibland dagligen sticka blåsor och göra omläggningar. I dag t.ex. fick hon lägga om båda fötterna eftersom Natalie råkade blöta ner sig och där under förbanden hittade hon en ny blåsa på en häl som fick stickas och läggas om. Då gäller det att välja rätt förband och sätta dem på ett sätt så de inte skaver och skapar nya problem. Gör man det sällan så är de här arbetsuppgifterna inte enkla kan jag lova.

Vi är också tacksamma över att övrig personal på avdelningen är så förstående och engagerad och de gör ett kanoninhopp när Marie är ledig eller sjuk Ja, dagens ros går till M och övrig personal på avdelningen, ni är toppen allihop!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)