Natta trillade

Ja så var det dax igen då. Igår blev Natalie lite exalterad över att det var pappa som kom och hämtade och mitt i uppståndelsen sprang hon iväg alldeles för fort och ramlade in i en grind. Hon hade också en massa småblåsor på fingrarna som troligen uppkom i fallet. 

Jag har fått höra av andra föräldrar till barn med EB att den här åldern är väldigt jobbig. De är trotsiga och de vill testa gränser fysiskt. Hur fort kan jag springa? Kan jag klättra upp här? Kan jag springa utför kullen? Det är liksom inbyggt att testa alla fysiska gränser och det spelar absolut ingen roll vad vi eller personalen på förskolan säger till henne, hon testar vidare ändå. Jag är otroligt glad över att vi har en sådan toppentjej som M vid Natalies sida på förskolan. Utan henne vet jag inte hur Natalie hade sett ut!

Till hösten kommer jag öka i tid och då passerar Natalies totala timmar på förskolan en heltid vilket innebär att det behövs en person till utöver hennes resurs M. Det ska bli intressant att se hur förskolan (dvs rektorn) ser på det. Vem väljer man och hur kommer fördelningen att se ut? Jag har lämnat in tiderna som vi tänkt och sen får vi väl ha en dialog igen. Jippi vad kul.

Jag har sovit 17 timmar, hoppas på att bli frisk nu! 

Kommentarer

Unknown sa…
Tänker ofta på vilken skillnad det är på våra ändå så lika tjejer. Skillnad i konsekvensena av deras handlande. Molly ramlade ju ur vagnen för någon vecka sedan och slog sig på pannan, precis som Natalie. Min oro i det fallet, var om hon kanske dragit på sig en hjärnskakning men efter kontakt med 1177 och lite avvaktan, så kunde denna oro avfärdas. Såret ägnade jag inte en tanke åt, mer än att jag tvättade ur det. I dag är detta sår läkt och bara ett ljust ärr, pga att hon var så brun (dagen efter hemkomsten från Cypern) avslöjar att något har hänt och i augusti kommer det inte synas något alls.

Visst att man oroar sig att det ska hända barnen något men jag behöver ju inte oroa mig för skrubbsår och snubbelskador, det är ju sådant man får "räkna med"

Hoppas det inte blir alltför mycket diskussioner om fler assistenter, det är ju verkligen en nödvändighet för att Natalie ska kunna gå på förskolan!

Kram
Bettan sa…
Usch då, inte kul..

Satt och tänkte på det häromkvällen när sonen kom hem från sin fotbollsresa till Kiev, brun och fin med kortbyxor. När jag såg han knän blev jag påmind om alla gånger jag lappade, lagade och tejpade honom och hans kompisar efter div vådliga vurpor - bla knäna har fått en del ärr..
Så enkelt det var för mig, bara suturtejp och plåster. Och så ser jag Natta, och vilka konsekvenser en liten smäll får för henne (och dej).. Tufft.
Hoppas du mår bättre nu efter maratonsömnen! Gå inte till jobbet för tidigt, hörredu..
Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)