Glest...

Hej! Ledsen att jag skriver så lite nu för tiden. Jag är inne i en period av enorm trötthet, jag kommer aldrig ikapp med sömnen. Sen är det mycket på jobbet just nu och det blir man inte piggare av på kvällarna precis. När helgen väl kommer så ska vi försöka hinna städa och tvätta och fixa. Swish så är det måndag morgon igen...

I helgen var vi på EB-föreningens årsmöte i Helsingborg. Det var en trevlig eftermiddag med en del nyttig information och en massa trevliga möten. Det är skönt att sitta ner och prata lite med dem som är i samma situation, grotta in sig lite i detaljer! Jag såg fram emot att få diskutera skenor till händerna och fick tillfälle att klämma, känna och jämföra. Kontentan av det var att den Natalie har är faktiskt väldigt bra, vi vill inte ändra något på den just nu. Vill man kan man komplettera med små skenor för enstaka fingrar också, man bara lindar fast dem med en självhäftande remsa ett par varv runt. Jag såg dock att andra tar tag i sina barns fingrar på ett helt annat sätt än vad vi kan göra med Natalie så det är inte säkert att det skulle fungera att linda enstaka fingrar på det sättet på henne, hon är väldigt känslig och får lätt blåsor på fingrarna.

På kvällen åkte vi tur och retur Helsingborg-Helsingör och åt middag ombord och sedan skiljdes vi åt med de flesta av deltagarna eftersom vi inte skulle bo på hotellet utan hemma hos familjen H som vi brukar umgås lite extra med när vi har aktiviteter med föreningen. Vi försökte skynda oss till Melodifestivalen som Hugo och Theo såg fram emot lite extra men alla hade sjungit när vi väl kom hem. Vi såg i alla fall vilka som gick vidare och det verkade ju vara rätt valt av svenska folket. Hugo har pratat en hel del om Yohio sedan dess. Hans frisyr och att han är kille men ändå har smink, mycket att fundera över för en sjuåring kan jag lova. Jag tror att vi eventuellt har en ny idol... Plötsligt vill Hugo inte gå till frisören för han vill ju faktiskt inte ha så kort hår...!

Helgens mest oväntade möte var i alla fall med en jättetrevlig familj från Göteborg! Jag är glad att ni bestämde er för att hänga med på en aktivitet och hoppas vi springer på varandra igen. =)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)