Komma ikapp

Helgerna handlar om att komma ikapp nu för tiden. Tvätta, städa, handla och sen brukar Hugo ha två träningar och Natalie brukar bada. Det bara visslar till så är det måndag igen.

Jag hade migränliknande huvudvärk på lördagen och hela söndagen nös jag som en stolle. Nu är det kurering som gäller, vägrar bli sjuk. Jag läste härom dagen att det går fyra olika influensor nu så risken är ju jättestor att man åker på en av dem. Vi är vaccinerade mot svinis hela familjen så förhoppningsvis är det bara tre som kan fånga oss.

Natalie sov middag en stund, sen tassade hon ut till mig och somnade om i min famn. Efter det kröp hon in under en filt och kollade barnprogram. Ingen feber och ingen snor, bara lite hosta som kommer och går. Hon har haft ont i munnen ett par dagar och äter som en mygga, troligen är det därför hon är lite tröttare än vanligt. Inte ens MiniMaxen gick ner och det är ovanligt, jag tror hon fick i sig halva. Efter någon timma tjatade vi i henne den andra halvan. Ett par timmar senare mutade vi i henne en pannkaka med löfte om glass till efterrätt. "Alla" knep är tillåtna när hon inte vill äta! Vällingen morgon och kväll har dock gått ner och den klarar hon sig långt på som tur är.

Hugo drog igång och byggde tågbana där nere efter innebandyträningen, det var länge sedan sist. Jag blir alltid lika glad när han kommer på sådant själv, att han vill bygga och greja. Man kan ju lätt tro att barnen alltid ska välja TV, dator och Wii när det finns tillgängligt men så är det inte med våra två i alla fall. Det är sällan vi förbjuder, det brukar faktiskt inte behövas. Ibland när de frågar om de får spela Wii eller kolla på TV säger vi "ni kan kanske leka något tillsammans i stället?" och då brukar de köra bilar eller bygga något utan några större protester. De är dock i luven på varandra en hel del! Natalie är inne i en ny fas, hon säger emot och tjafsar och diskuterar tills man är redo att köra huvudet i väggen. Hugo får verkligen träna tålamod när han leker med henne. Det får föräldrarna också... ha ha! Det är inte någon som kommer sätta sig på henne, det kan jag lova. Kaxiga lilla älsklingsfia!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)