Melodifestivalen Göteborg 2013

I går var Hugo och jag på melodifestivalens genrep här i Göteborg. Jag satt inloggad på klockslaget när biljetterna släpptes så vi fick plats längst fram vid scenen, intill mittgången. Lite som att vinna på lotto, hur sjutton lyckades jag få de platserna?! Kul var det iaf, vi såg alla på riktigt nära håll, hörde hur det klampade i golvet när de dansade osv. Till höger om Hugo stod en fläkt som drogs på då det skulle fladdra i klänningstygen eller i håret på artisterna, till vänster fanns en kamera som var fjärrstyrd - rätt som det var åkte den upp och ner eller fram och tillbaka. Över våra huvuden flög de långa armarna med kameror på och framför oss sprang då och då en kamerman och cirkulerade runt artisterna. Det är kul att se hur det funkar först och sen se själva showen på TV. Hugo refererade hemma i soffan på kvällen: "Titta titta, där är VÅRAN kamera" "nu har de startat fläkten" "pappa DÄR satt vi" "nu springer en man med kamera runt dem och filmar och titta, där bytte de till den kameran på långa armen".

Topplacering!


Gick inte vidare, jag trodde det skulle bli andra chansen iaf, hon har en himla härlig röst!


När Danny presenterade dem innan de skulle gå upp drog han något pruttskämt om Erik från turnébussen, det kom inte med på livesändningen... ;) Deras låt växer för varje lyssning, vi fick höra den två gånger på repet då de lottades att gå vidare. Andra gången var publiken med på noterna.


En helskön låt även om jag inte tror den kommer vinna i Globen.


Coola, häftiga Louise Hoffsten! Hon trotsar sin svåra MS, inget är omöjligt, och jag blir så jäkla imponerad. Hennes catwalk hade spelats in på fredagen, på genrep och live på kvällen på lördagen leddes hon in och av scenen. Jag läste att hon valt det själv för att kunna fokusera på låten fullt ut. Kul att det betalade sig!!


Sean Banan var lika knasig som vanligt och det betalade sig det också, han var den enda som fick igång Scandinavium på riktigt! På genrepet vrålade han "Va faaaan, fixa det här Christer!" när vingen trillade på sniskan, det gjorde han inte på livesändningen... Why?! Jag asgarvade!!


Denna mellanakt var inte i klass med den förra veckan men ändå helt ok. =)


Gina körde hela genrepet i tights, slapp tröja och ibland skinnjacka. Lite trist men det fanns kanske en anledning, sista minutenfix med klänningar och så? Trist för oss som tittade, jag hade gärna sett hennes outfits på nära håll.


Efter genrepet passade vi på att gå runt och titta lite, här tog vi en bild framför greenroom. Vi kollade catwalken också, den hade en gummigaktig yta så man inte halkar spånade jag och Hugo... :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)