Krasslig

I går fick jag nackspärr, bara vaknade med eländet. Det är ju märkligt att det är så, rätt som det är så är det ett faktum men man vet inte vad det kommer ifrån. Jag gick till jobbet och kände mig dessutom lite halvkrasslig eftersom jag har kämpat mot en förkylning i 1-2 veckor. Kombinationen huvudvärk, svid i halsen och nackspärr är inte lyckad, jag var skittrött helt enkelt. 

I morse var nacken och förkylningen oförändrad så jag har varit hemma och kurerat mig i dag. Jag grävde fram en vetekudde från garderoben och sedan har jag stretchat, en övning som en vän på facebook tipsade om. Den är ganska enkel, du drar in hakan tills du får tidernas dubbelhaka utan att tippa huvudet upp eller ner. Jag bjuder inte på någon bild, det är ingen vacker syn.... ha ha! Det känns faktiskt lite bättre i kväll även om jag inte kan ligga i favoritställningen i soffan utan måste sitta upp. 

Tidigare har jag haft en memoryfoam-kudde men den har börjat bli dålig så jag har gått över till en vanlig kudde igen. När nu nacken rasar så känns det viktigt att ha en bra kudde igen så jag gav mig iväg och köpte en Tempur. Nu håller jag tummarna för att jag vaknar med mindre smärtor i morgon för i morse var det inte skoj att gå ur sängen.

Ungarna är det full fart på som vanligt och Darko packar inför helgens resa. Jag är lite avis på deras grabbhelg i Hemsedal, fy vad mysigt! Undrar var jag och Natalie ska hitta på för skoj? 

Kommentarer

Bettan sa…
Haha, dubbelhaka?? Du? Jag får flera stycken.. ;)
Hoppas du mår bättre snart

Kramen
Anonym sa…
Har du försökt med spikmatta? Det hjälper mig när jag får ont i nacken. Har dessutom en Tempur- kudde. Skönt!! Gunilla
Jenny sa…
Okej då Lisbeth, dubbelhakor! ;)

Jag har inte testat spikmattan faktiskt men vi har en så det borde jag ju göra. Jag har lite svårt att vänja mig, tycker det gör för ont på bar hud men det går ok med en tshirt på.

Kram Jenny

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)