Glad att det är över

Det är känslan efter dagens bad och omläggning. När jag hämtade Natta på förskolan så joggade hon upp för den lilla backen utanför och rundade ett hörn och föll. Det var inte bara det att hon föll på asfalt utan hon ramlade dessutom rakt mot en kantsten som är en decimeter hög. Jag såg hemska bilder dansa framför mina ögon där hon skalat av all hud på ena sidan av ansiktet men när hulkat en stund och jag fick se ansiktet på nära håll så var det helt som tur var. Däremot slog hon upp en blåsa på vänster hand och sen slog hon i vänster knä ordentligt.

När hon har slagit sig precis innan ett bad så blir hon väldigt uppskruvad och rädd inför badet. Hon skriker hysteriskt, håller med våld fast förbanden på de platser hon skadat sig, krokodiltårar rullar ner för ansiktet och snoren rinner. Det blir väldigt dramatiskt att få ner henne i vattnet också eftersom hon vet att de nyuppslagna såren är de som gör allra ondast. Nu hade hon också slagit loss en bit hud på knät och det svider extra mycket så det var inte lätt att få i henne och sen klagade hon på knät rakt igenom hela badet.

Surfar på YouTube som vanligt vid omläggningarna, det är det enda som är kul just nu, hon har nästan slutat att spela spel. :)

Kommentarer

Bettan sa…
Jobbigt! Kan inte föreställa mig hur det är, hur mycket jag än försöker. Vet ju hur dåligt jag mår nu när min dotter blir sämre, men hon är ändå vuxen - hur du mår kan jag bara ana.. :/
Men jag tycker du är grym. Och en fantstisk mamma som klarar av alla de här skitjobbiga stunderna.
Stora kramar ♥
Jenny sa…
Tack snälla Lisbeth för de värmande orden! Vissa dagar är man lite nere men oftast så håller jag isär allt min vardag består av rätt bra. När jag är på jobbet så är jag en person, när jag lägger om sår är jag en annan och när jag bara är mamma så är jag en tredje osv. Det funkar för det mesta, "bara" att byta keps på huvudet beroende på vad man gör! ;)

Jag hoppas din dotter mår bättre snart, kram!
Anonym sa…
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)