Innebandy och bad

(gammal innebandybild, inte från Varberg)
Hugo och Darko har kört söderut för andra dagen i rad, hans lag deltar i Varbergsspelen (tror jag det hette). Det är första gången de spelar cup mot jämnåringa, de har ju tidigare spelat mot de som är ett år äldre. I går spelade de tre matcher och vann två av dem, gissa om de var lyckliga?! Hugo hade gjort två mål där det ena var ett riktigt snyggt skott rätt upp i krysset. Jag har fått det återberättat flera gånger... :)

Jag och Natalie hade tänkt följa med men igår var inte tiderna så bra. Grabbarna åkte hemifrån redan klockan 07:00 vilket skulle innebära att jag måste väcka Natalie 06:00 och då får jag själv gå upp strax efter 5 för att hinna duscha och äta frukost. Sen bilfärd på drygt en timma och vara borta hela dagen. Det är oftast påfrestande att vara iväg med Natta på sådan platser också, man får passa på henne hela tiden. Det är trängsel och folk överallt, väskor lagom i ansiktshöjd och innebandyklubbor som svingas och bollar som kommer flygandes. Nej jag orkade inte med det faktiskt.

I dag stack de senare men jag måste bada Natalie och jag behöver fixa en hel del här hemma. Tvätta till exempel! Att inte tvätta på en hel helg betyder kaos nästa vecka. "Någon" måste också ta tag i det där med fönsterputsandet om man inte ska köpa den tjänsten förståss. Har du köpt fönsterputs hemma någon gång - blev det bra och hyfsat pris eller?

Barnens goa förkylning har fått fäste i min kropp nu. Jag hostar som en stolle på em/kväll och framför allt på nätterna. Det gör ont i bröstet av allt riv i luftrören och jag vaknar med morfinbaksmälla efter att ha tagit en liten dos Cocillana på natten när jag inte kunnat sova. Den är bäst men det är skit att jag mår dåligt av den trots att jag tar "barndosering". Jag får börja dagen med mycket vatten, värktabletter mot det bankande huvudet och en allmän seghet hela förmiddagen. Men sover gott gör jag i alla fall.

Kommentarer

Bettan sa…
Nej, en innebandycup är nog inte rätta platsen för er, inte en hel dag!
Roligt att han målade, gissar att du får höra exakt hur bollen gick ett antal gånger.. ;)

KRamar
Anna sa…
Jag köper fönsterputsning! Eller det är inte riktigt sant, svärmor köper det åt mig. Tack vare RUT så kostar det inte så mycket, det är värt vartenda öre!!!
Jenny sa…
Nej det är lite tufft Lisbeth, jobbigt både för oss som ska vakta henne hela tiden och för henne som blir väldigt begränsad i vad hon får göra. Hon reagerar oftast med revolt = blir 10ggr värre än hon burkar...

Visst är det toppen med RUT Anna? Det räddar vår vardag kan jag lova, vi får huset städat varannan vecka och det är underbart. Det gör att vi kan jobba så pass mycket som vi gör trots alla extratimmar vi lägger i hemmet på Natalie. :)

/Jenny

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)