Skräppost och ordverifiering

Hej kära läsare!

Jag har slutligen lagt in ordverifiering på kommentarsfältet då jag får floder av skräppost av spamrobotar. Det är glada, uppmuntrande skräppostmeddelanden på engelska med skumma länkar som visserligen nästan alltid fastnar i skräppostfiltret men det är enormt störande för mig eftersom jag får ett mail skickat till mig för varje skräppostkommentar. Jag får 2-10 om dagen och har ledsnat....

Detta innebär att när du kommenterar så måste du skriva in en kod i en ruta för att kommentaren ska publiceras. Det är lite besvärligt, jag vet, men så får det bli nu. Jag hoppas att du ändå vill kommentera ibland och berätta att du finns där!

Hoppas våren kommer snart, ta hand om dig!

Hälsningar
Jenny

Kommentarer

Bettan sa…
Det gör du rätt i! Jag slipper i princip allt spam nu, skönt

Kram
Anonym sa…
Tänk om jag kunde ta över en del av hennes smärta... / Eva
Jenny sa…
Inte ett enda skräpmeddelande sedan detta infördes!! :D

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)