Första gången... :)

I går var Natalie hos frisören för första gången, tidigare har jag klippt henne själv eftersom jag inte orkar att förklara vad man ska tänka på och så. När jag själv är hos frissan brukar vi prata om ditten och datten och hon känner till mig och familjen väl, jag har gått hos samma frisör i omkring 10 år. När jag var där sist för några veckor sedan bestämde vi att hon ska klippa henne nästa gång så jag bokade in tid och igår var det alltså dags.

Det är jobbigt att vänta men spännande att kolla vad alla frisörerna gör.

Bläddrar i ett magasin, många fina bilder. :)

Min frisör hade tappat bort tiden (Natalie var första kunden för dagen) så det slutade med att en annan tjej fick klippa henne (min frisörs dotter för övrigt). Jag fick förklara att hon skulle tänka på att inte slå emot med verktyg eller sina naglar och det gick jättebra. Hon spritade de verktyg hon skulle använda och tog för säkerhets skull på sig handskar så hon inte skulle riva henne med naglarna.

Efteråt "firade vi" lite med pommes och kycklingbitar. Jag gnager bort paneringen på kycklingen och hoppas på mjuka pommesar, då brukar det gå bra. I går började hon dock gråta mitt i maten, det kom ketchup i ett sår i munnen.

Det syns tyvärr inte på bilden men Natta fick glitterspray i håret, hon kände sig fin som en prinsessa! I håret har jag satt en klips med en liten kedja med fjädrar på.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)