Sjukbloggen

Det känns som att jag snart får döpa om bloggen för på sistone har det handlat enormt mycket om att vara sjuk. Inget undantag i dag tyvärr! Hugo och jag har fortfarande inte blivit riktigt friska och jag börjar undra vad det är för bacill vi hittat. Någon slags influensa kanske? Det sägs ju att denna vinter gick det 4st olika influensastammar vilket innebär att även om man har haft 1, 2 eller 3 av dem så finns det ändå någon annan man kan få.

Jag har varit öm i bihålorna sedan i fredags men insåg inte riktigt vad det var först. Det började med att det högg till eller isade till i vissa tänder i överkäken när jag gick. "Oj, har jag hål i en tand" tänkte jag lite naivt men dagen efter märkte jag att det bäckade igen i bihålorna och när jag böjde mig framåt så värkte det. Jag har kört nässkölj, Nasonex nässpray och vanlig nässpray och det har gett effekt. Det går åt rätt håll och jag känner mig bättre för varje dag som går.

I kväll när Hugo skulle lägga sig så säger han "jag har lite ont i örat, fast bara lite". Oh no! Nässpray och snyt ordentligt, hoppas på det bästa. Nej då, efter 5-10 minuter så ropade han "mamma det gör jätteont i örat" så han fick Ipren. Jag pallade upp honom med en tjock kudde och lovade att det kommer kännas lite bättre om en stund. Efter en kvart börjar han gråta. =( Nu har det dock varit tyst en stund så jag tror han somnade till slut.

Jag är så himla trött på att vara förkyld och på att pyssla om förkylda barn, låt oss få bli friska nu! Håll en tumme för att Hugo var lite extra dramatisk i kväll när örat värkte så att det inte är så illa som det verkade.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)