Tillverkning av överraskning



Natta tycker att det är jättekul att träna på att skriva. Hon har blivit riktigt vass på att skriva sitt eget namn, nu mera oftast utan felstavningar! Plötsligt har hon kommit på att man kan ju skriva andra saker så idag ville hon skriva namnet på sina kompisar och så ville hon skriva grattis så det har hon provat på. När hon får skriva helt på egen hand, jag bara förklarar hur bokstäverna ser ut, så skriver hon spegelvänt - är det inte lustigt att nästan alla barn gör det?! När jag sitter bredvid och "hjälper till" så blir det åt rätt håll. Det lustiga är att hon också vänder på bokstäver som finns i hennes eget namn, E till exempel. När hon skriver NATALIE så är det åt rätt håll men när hon skrev STELLA så blev det ALLETS med spegelvänt E. Fascinerande tycker jag! Nu sitter hon och ritar en teckning till Ludde som bor på samma gata, jag misstänker att jag snart får hjälpa till att skriva LUDDE.... =)

Kommentarer

Anonym sa…
Hej igen!

Tänk att länkar alltid ska krångla, ville ju visa flaskan för er! http://familjevaruhuset.se/index.php?route=product/product&keyword=NUK+Junior+Cup+Musse+Pigg+300ml&product_id=672 Hoppas denna funkar nu då! / Jenny

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)