Sjuklingen Hugo är fortfarande dålig

Tack för alla tips och kommentarer på förra inlägget, det uppskattar vi verkligen! Det var en trött och frustrerad mamma som inte gillar stressen på jourvårdcentralerna som skrev det, språkligt ett av mina sämre inlägg men mycket passionerat om inte annat... *fniss*

Hugo vinkar och tackar för alla hälsningar, jag berättade att det är många som hälsar till honom och önskar att han ska krya på sig. Skicka gärna en hälsning om du vill, jag läser upp dem för honom så kanske han piggnar till lite. Han är bra deppig nu över att inte orka göra något annat än att ligga i soffan. Inget är roligt längre... Vi skaffade Netflix för att han ska ha lite filmer och annat att välja på men det är inte mycket som får honom att le. I går såg vi Ensam Hemma 2 och då garvade han faktiskt lite - precis hans humor! Sune i Grekland tyckte han också var rätt kul och Darko har kollat några filmer på engelska med honom där Darko fått läsa alla texter... liiiite drygt men uppskattat av Hugo! =) Några tips på vad han kan kolla på?

Hugo har vid flera tillfällen hostat så mycket att han kräks och nu har han blivit lös i magen också. I natt var det lugnt fram till 02:00 ungefär och sen började han hosta. Det var min tur att sova med honom så jag har lyft upp honom i mer sittande ställning mot kuddar flera gånger under natten men det hjälper bara lite, han hostar massor ändå. Vid 04:30 kräktes han slutligen och samma sak hände vid 11:00 när han slutligen vaknat och tagit sig ur sängen.

För en stund sedan pratade jag med sjukvårdsupplysningen och de tyckte jag kan ge en dos Betapred till nu för att underlätta för honom. Effekten kommer snabbt, nu är han lugnare. Jag ska försöka få honom att äta något också om det går. Hans mage börjar bli diarréig nu när han knappt äter något, han dricker vatten och cola och petar i maten. Darko är och handlar och jag bad honom köpa Resorb vätskeersättning eftrsom han både kräks och har diarré. Vi hoppas att han ska få i sig lite mat och slippa hosta nu när Betapreden kickar in, då blir han kanske lite piggare igen.


Darko köpte en glassmaskin härom dagen vilket passar bra nu när Hugo är sjuk. Glassen lindrar kruppen lite precis som någon skrev som kommentar i förra inlägget och vi har gett honom lite ett par gånger varje dag. I natt sa dock Hugo till mig att han inte vill äta mer glass... skrutten, nu kopplar han ihop det med att vara jättesjuk, han som älskar glass - det var ju synd. Vi ska inte tvinga i honom men vi kommer nog fråga snart igen om han inte vill ha lite i alla fall.

Från i söndags då vi var på VC. Han såg bra mycket piggare ut då lilla skrutten...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)