Hämtat Tubifast Garments

Idag var jag äntligen på hud och hämtade ut första omgången Tubifast Garments kläder till Natalie. Jag beställde för ett par veckor sedan men fick höra att det var problem att få små mängder så det tog lite tid. Det visade sig vara ett missförstånd så nu är alla inblandade informerade - skönt. Saker och ting löser sig, sakta men säkert och det är himla gött för att säga det på göteborska!

Det känns skönt att ha en ny laddning med vantar och byxor som är det som slits mest. Byxorna brukar gå sönder på insida lår, troligen för att de skaver lite mot varandra och kanske mot blöjan också. Vantarna kan få hål lite var stans men mest på fingertopparna för att de är så utsatta i leken och vardagen allmänt. Jag har fått slänga några par strumpor och några tröjor också men det går inte att jämföra i slitage.

Hugo kom nyss springandes för att berätta något när jag pratade i telefonen så jag sa lite halvbarskt "jag pratar i telefonen och du måste lära dig att vänta". När jag pratat klart kom han rusandes igen och berättade att han tagit fyra kronor ur sin plånbok som Natalie fått stoppa i sin spargris! Gulligaste brorsan i hela världen och jag fick nästan lite dåligt samvete för att jag var hård mot honom tidigare när han avbröt. Han vet att pengarna kan gå till något kul, han har vid ett par tillfällen fått använda det han sparat ihop till att köpa en leksak eller ett Nintendospel så han förstår värdet. Ändå ger han av sina pengar till Natalie bara för att hon tycker det är kul att få stoppa dem i det lilla hålet i hennes spargris-häst... Mitt hjärta smälter som vanligt, är alla syskon så snälla mot varandra??

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)