Tankar idag

Barn är så härliga, de uppskattar personer och händelser så enormt mycket! Idag fick de prata några minuter var med farmor och farfar på telefonen när de ringde hit. När vi lagt på säger Hugo "åh nej, jag glömde ju att fråga om vi får komma dit nån dag!" och vi sa till honom att ringa tillbaka. När han fick ett ja på telefonen så håller han den en decimeter ifrån örat och ser helt överlycklig ut, höjda ögonbryn och ett stort "ja, vi fick det!!" och sen pratar han vidare. Så i morgon ska vi åka dit när jag hämtat dem på dagis och bara hälsa på lite, Natalie fattade direkt också och blev lika glad hon.

På eftermiddagen var jag i vardagsrummet och grejade med nåt när Natalie plötsligt sprang till köket och verkade bli kvar där. Efter nån minut ropar jag och frågar "Natta, vad gör du?" och då kommer hon springandes runt hörnet med ett stort leende på läpparna "dansar" och sen springer hon tillbaka till köket igen! Det var Rhianna med Only Girl In The World på radion, en stor favorit för lillfia. Sötaste... :)

Jag är fortfarande helt fascinerad av att hon vill göra allt som Hugo gör men det är lite synd för Hugos del eftersom det gör att vi begränsar honom. Han får inte springa för mycket här inne, han får inte slänga sig på soffan eller springa och hoppa upp i soffan, han får inte slänga sig på knä på golvet hur som helst... Självklart så gör han alla de där grejerna i alla fall, minst ett par gånger innan han lyssnar på tillsägelsen han får. Sen kommer lilla skuggan strax där bakom honom och gör samma sak.

Värst tycker jag det är när hon springer och får upp farten riktigt hyfsat för att sen slänga sig ner på golvet på knä eller på alla fyra. Jag lovar det gör ont i MINA knän när hon gör det! Peppar peppar så har vi inte haft några stora hängblåsor som täcker hela knät på ett tag så lite tål hon ändå med hjälp av sina skydd, eller ganska mycket kanske man ska säga!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)