Så sorgligt

I natt drömde jag en så hemsk dröm. Jag drömde att jag plötsligt kom på att jag hade ett barn från ett tidigare förhållande som jag inte hade nån kontakt med. Jag visste att det var en son men inte vad han hette och inte exakt hur gammal han var. Jag kämpade med skuldkänslor och bestämde mig för att äntligen ta tag i det och söka upp honom, lära känna honom. I halvvaket tillstånd tänkte jag igenom om jag hade några fler barn än mina två älsklingar och då förstod jag att jag drömt alltihopa. Vilken lättnad!

Det finns de barn som inte har två föräldrar hos sig, kanske inte ens en. Jag har berättat om Anton förut och gör det igen. Han och hans tvillingbror föddes på ett sjukhus i Ryssland av en surrogatmor. Föräldrarna kom dit och hämtade hans friska bror men lämnade Anton kvar på sjukhuset. Anton har Recessiv Dystrofisk EB precis som Natalie. Han är nu dryga året och väntar ivrigt på att någon ska adoptera honom. Sjukhuset som han bott på har nu bestämt sig för att han inte får stanna och hans situation börjar bli akut. Han kommer hamna på ett barnhem där han kommer få sämre vård (eller knappt ingen vård) och sjukdomen kommer försvåra hans tillstånd, han kommer troligen inte överleva så länge.

Sprid gärna länkarna nedan vidare, någonstans där ute måste det finnas en familj som vill rädda honom undan en alltför tidig död? Även om man inte kan tänka sig att adoptera honom så kanske det går bra att skänka en liten slant? Titta in på länkarna för mera info:

Anton på Reece's Rainbow

Anton på facebook

Help Anton . com

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)