Ljuv varelse? Näpp!

Det har visat sig att vi har en favorittröja här i huset. När Natalie grävde i en byrålåda igår så kom denna lilla/rosa tröja fram som hon inte haft på sig på ett tag och det visade sig att den, DEN, skulle hon ha på sig! Jag sa okej, du får ha den i morgon så i morse låg den och väntade på skötbordet.
Jättekul att försöka stänga dragkedjan själv! Tålmodigt står hon där och försöker, försöker få till det.
Efter en stund hjälper jag henne när hon börjat bli lite frustrerad men det var inte bra det heller. Om hon var lik mig på badfotot härom dagen så är hon galet lik sin farmor på detta! :))


Strax därefter brast det fullständigt och jag kan lova att det skär i öronen när hon är så här arg!


Efter ett tag så lugnar hon sig i alla fall, står utmed en vägg och kommer på att det var ju rätt kul med dragkedjan i alla fall...

För en stund så är hon riktigt glad och nöjd igen, dragkedjan dras upp och ner, luvan åker på och av....
Men någon stans så hakar det upp sig fullständigt i hjärnan. "Mamma läppa" (hjälpa) säger hon, jag kommer för att hjälpa. "Nej" skriker hon då. "Av denna" kommer det sen och jag föröker hjälpa henne att ta av den och då blir hon arg igen... Så går det runt tills jag tröttnar och bär iväg henne.

Det är inte lätt att vara två år och trotsig.
När Hugo närmade sig 2½ så började dessa strider. Det blir som kortslutning i huvudet på dem, de vill nåt men ändå inte. De vill bli tröstade i ilskan men man får inte komma nära. En ond cirkel som inte verkar ta slut, det kan ta fem minuter eller femtio...
Vi hade hört talas om 3års trots så vi var förvånade att det kom så tidigt på Hugo. Nu står vi här igen och är förvånade, med Natalie som snart blir 2år, vad tidigt det kom! Men de säger ju att tjejerna är tidiga.
Det har också börjat sprida sig till nattsömnen, hon krånglar vid läggtid, hon vaknar om nätterna och hon vaknar tidigt på morgonen och är ilsken. Ja det är spännande att vara småbarnsförälder nästan jämt... not! Tilläggas bör att vi är glada och tacksamma över att hon är fullt normal och hon har mycket skinn på näsan! Vi önskade dock att det där rackarns skinnet var lite starkare...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)