Vi tar det lugnt idag

Igår hade vi barnvakt ett par timmar och det är inte så ofta så det var skönt att komma iväg själva en stund. Barnen var hos farmor och farfar i ungefär tre timmar när vi åkte till Eriksbergshallen för mässan "Passion för mat". Det blev mycket provsmakande på allt möjligt: kött, kyckling, grytor, ostar, choklad, olivoljor, vinäger, vin, öl, champagne... Jag var chaufför så jag smuttade bara på det alkoholhaltiga.

När vi kom dit var det lagom med folk, man tog sig fram överallt utan problem. När vi slutligen gick så var det enormt trångt och kön utanför var lång - skönt att vi kom tidigt! I påsarna vi bar hem låg det salt och pepparkvarnar, olivolja, vinäger, choklad och ett gäng ostar. Om ett par veckor kommer dessutom en låda vin hemlevereras. :)

Barnen hade kul, allt gick bra och vi blev dessutom bjudna på mat. Jag blev tröttare och hängigare vartefter dagen gick och på kvällen kände jag mig sjuk. Det är de eländiga förkylningarna som avlöser varandra, är enormt trött på detta. Idag är det soffläga på oss båda, Natalie har sovit två timmar i sin vagn där nere och sover fortfarande. Hugo lufsar runt och har tråkigt men är rätt förkyld han med. En kvalificerad gissning är att jag och eventuellt nåt barn är hemma i morgon, Natalie är också förkyld.

Idag är det söndag och bad-dag för Natalie och när jag sa det så skrek hon "Jaaaa" och började springa runt och sjunga här! Vilken totalvändning! Hon var verkligen redo att börja med bad nu och vi hade förberett henne ett bra tag genom att prata om det och att hon fått titta på Hugo många gånger när han badade. Darko fick ta badet idag eftersom jag känner mig risig och efteråt hjälptes vi åt att lägga om allt. Jag hade förberett alla bandage och kläder så det gick fortare men det tar ändå väldigt lång tid att lägga om allt på en gång. Vi kollade inte på klockan men jag skulle gissa på en halvtimma, kanske mer. Hon var tålmodig och lite trött och satt därmed rätt stilla, oerhört skönt!

Igår fick vi punktera tre blåsor på lika många fingrar varav två var rätt stora. Båda knäna har precis haft blåsor också så de är inte så fina heller. Stortån däremot läker bra, hoppas den får hålla ett tag. Det ser väl rätt bra ut får jag säga, inga stora problem.

Kommentarer

Unknown sa…
Fick du också med dig mer än vad du ville från mässan? Själv ligger jag just däckad med feber och halsont... :-( Jag försökte kika efter er igår men det var ju så tjockt med folk!

Krya på dig!

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)