Lauritzen Fonden

Jag är anställd på ett företag som heter DFDS Seaways AB och vårt modersbolag DFDS AS finns i Danmark. Jag fick förra året veta att tack vare min anställning inom DFDS koncernen så hade jag rätt att söka medel ur Lauritzen Fonden. Jag började titta lite på deras sida och försökte läsa in mig på att jag uppfyllde alla kriterier men tyckte det verkade lite krångligt, många fakta skulle tas fram, jag skulle behöva sätta mig ner och verkligen specificera vad jag ville söka pengar för. Hösten gick och ansökan skickades aldrig in, jag trodde inte att det var någon idé.

När december närmade sig så blev jag uppmuntrad av flera personer att verkligen ta tag i detta och söka, framför allt personer på min arbetsplats. Återigen började jag läsa in mig på vad som krävdes, jag skickade efter uppgifter från skatteverket, skrev ett följebrev osv. Jag fick iväg en ansökan några dagar innan sista ansökningsdagen!

Kort därefter blev jag kontaktad av en person som arbetar för fonden som bad mig specificera mer noggrannt vad jag sökte pengar för så beslutet blev enklare för dem. Så jag skrev världens längsta mail och radade upp alla stora utgifter vi haft under 2010 samt vad vi föväntade oss för större utlägg under 2011. Efter det så blev det tyst... Julen kom och gick och jag väntade på februari då beskedet skulle komma till oss.

I måndags tog Hugo in posten och la den i en hög på köksbordet, jag tittade aldrig ens vad det var för nåt. När Darko kom hem började han bläddra i högen och säger "älskling, det är från Lauritzen Fonden"! Jag slet upp kuvertet och skummade texten och jag kan säga att vi blev jätteglada! De hade beslutat att hjälpa oss och även om jag inte vill lämna ut några summor så kan jag berätta att vi ska renovera Natalies rum och köpa nya möbler till henne. Efter det så kommer det nog finnas lite över som vi ska fundera på vad de ska gå till.

Ett stort tack till Lauritzen Fonden!!!

Kommentarer

Anonym sa…
Grattis, vad roligt för Er! Då ser man att sådana pengar verkligen kommer till nytta och glädje, som i Ert fall! Härligt! Vad mysigt det ska bli för Natalie, nya möbler osv.. Kramar från Annika, Robban och Theo
Jenny sa…
Åh va härligt, det är ni och Natalie verkligen värda! /Jenny
Anonym sa…
men va bra!! Grattis, pengarna kommer väl till pass med alla utgifter ni har för att specialanpassa hemmet. Eva

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)