Hur man än vänder sig...

...så har man ändan där bak. För en tid sedan så bestämde jag mig för att testa PolyMem på armbågar och knän för att motverka hennes vansinnigt kliande eksem. Det har visat sig vara effektivt, eksemen har minskat rejält även om klådan inte verkar ge med sig.

Idag hittade jag en våt fläck på vänster armbåge och förstod att hon måste ha en blåsa där som vätskat igenom bandage och allt. Jag öppnar och förväntar mig att hitta en blåsa mitt på armbågen, så som det brukar vara, men icke.

Nu har hon en väldigt långsmal blåsa i formen av en halvmåne som sträcker sig utmed kanten av PolyMem'en. Inget alls under den utan bara i kanten. På något sätt så har det bildats ett tryck och skav när hon rör sig som sakta jobbat upp den här jäkla blåsan.

Om jag klipper bandagen i 90gradersvinklar så skapar hörnen blåsor trots att materialet är så mjukt. När jag rundklipper så blir det uppenbarligen ändå tryck även av de kanterna. När hon har Mepilex så får hon eksem och nu visar det sig alltså att alternativet, PolyMem, inte är tillräckligt flexibelt. Hur man än gör går det inte att vinna över EB, det är en jäkla skitsjukdom.

Ikväll när jag skulle borsta hennes tänder så hade hon blod överallt i munnen. Innanför underläppen hängde en köttslamsa, hon hade troligen bitit sönder en blåsa. Och fem minuter tidigare tjatade jag på att hon skulle äta upp vällingen lite fortare. Hon har börjat äta så förtvivlat långsamt den senaste tiden och hon äter dåligt vissa måltider. Undra på det. Jag ska aldrig mer gnälla över att hon äter långsamt. EB är en jäkla skitsjukdom.

Det har regnat en hel del idag, igen, vilken överraskning. Men vid 18tiden så upptäckte vi dubbla regnbågar utanför oss och det är ju inte ofta man ser!

Den yttre är lite svag, men den är där. Himla coolt faktiskt! :)

På förskolan går det halsfluss och scharlakansfeber, hur ovanligt är inte det? Jag har aldrig hört talas om någon som fått scharlakansfeber förut. Tydligen är det halsfluss som går över i det, det är samma bakterie. Man ser det på att tungan blir smultronröd och vet du vad det värsta är? När det gått över och man börjar bli frisk igen, då flår man huden på händer och fötter. Behöver jag säga att detta bekymrar mig?!

Kommentarer

Anonym sa…
Ni kämpar och sliter, jag beundrar er!
Styrke kramar från Anna i Säve
Emelie sa…
Kämpa på Jenny! Man ser verkligen skillnaden på ärren mellan dystrofisk och junktional. Det är ju satan att det ska klia även efter att det läkt! KRAM och ha en trevlig helg!!
Jenny sa…
Tack och kram tillbaka! :)

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)