Torsdag: direktsändning på TV4!

I fredags fick jag ett spännande samtal och ett par timmar senare var det bestämt... Vi kommer vara med i programmet Efter Tio på TV4 på torsdag (sänds mellan klockan 10:00-12:00 och vi kommer synas i rutan ungefär mellan 10:30-11:00) för att prata om EB och International Epidermolysis Bullosa awareness week. Hela familjen Tilldal kommer sitta där i soffan och prata och det är väl ingen idé att försöka dölja att man blir nervös bara av att tänka på hur det ska gå. Jag tänker framför allt på att sitta där med Natalie som är 2,5 och i sitt esse med trotsen. Hon är ju direkt oberäknelig när det gäller humör och infall. Att spela in något i förväg var inte att tala om, de jobbar bara med direktsändning. Jag har hört av dem som jag berättat detta för att man brukar ha både barn och djur i direktsändning och det är en familjär och avslappnad miljö. Blir det för stimmigt och jobbigt så kommer Darko gå ut med henne så det får bli som det blir helt enkelt! :)))

Det kommer bli väldigt spännande så klart och jag känner ett stort ansvar att berätta så bra som möjligt om sjukdomen och hur vi upplever livet med EB i familjen. Jag vill också berätta om EB Föreningens arbete och jag hoppas att detta inslag på rikstäckande TV ska ge EB mycket uppmärksamhet. Ja det är en spännande snabbvisit till Stockholm vi har framför oss!

Kommentarer

Susanne sa…
Oj, vad kul!! Går det på TV alltså, när då? (gissar på efter tio, hehe, men på morgonen eller kvällen?)
Emelie sa…
JÄKLAR!!!! Det är ju riktigt bra. Hoppas det går bra, vilket det kommer att göra såklart. KRAM
Jenny sa…
Susanne: jag la till infon i inlägget, glömde det - tack för att du frågade! :)
Unknown sa…
Vad häftigt! Så bra att ni får möjlighet att sprida information om EB!

Tyvärr är jag uppbokad just då, vet du om de visar det på TV4Play?

Jag tror det kommer gå hur bra som helst! Era härliga ungar kommer charma hela gänget i TV-studion!

Kram!
Anonym sa…
Ja Cissa det får vi verkligen hoppas :)
/Darko
Jenny sa…
Jag kikade in på TV4 play igår och där låg en hel massa program så jag tror de lägger upp alla! :)
Anonym sa…
Spännande, jag får sätta igång inspelningen så jag kan se det efter jobbet. Åker ni bil så vet ni var det finns fika om ni behöver en paus. Lycka till o Kram Kicki.
Anonym sa…
Men så bra och kul!! Ni kommer göra de galant! Stor kram/Iwona
Anonym sa…
Först och främst, tack för fjärilarna du skickade!

Vad kul att ni får vara med i direktsändningen och att fler får höra om EB. Stort lycka till! Hoppas ni får en riktigt kul och spännande resa!

Mvh Anna S
Anonym sa…
Va roligt detta kommer ni fixa galant..roligt att många många flera kommer höra om EB,lycka till från oss och många kramar.

Maria V

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)