Lite egentid för en gångs skull

Idag har jag varit hos frisören, det var ett halvår sedan sist... Det blir liksom inte av att boka tid för det ska alltid roddas och fixas för att komma dit i tid och det är i stan. Jag kom dit lika långhårig som vanligt med ett stort trassel på huvudet och lämnade med en decimeter kortare och ny färg - är toppennöjd! Det får bli en bild en annan dag för nu ligger jag i soffan med fötterna på en kudde och sippar på ett glas vitt vin. Jag har stressat så enormt idag så magen stod rätt ut och bara värkte, dumt dumt. Jag skulle behöva mer tid både på jobbet och hemma, hur gör man då? ;)

Natalie somnade inte utan protest igår precis så man kan inte säga att dropparna knockade henne direkt. Hon fick 3 droppar som vi ska börja med och om det behövs så kan vi öka sakta men max är 7 för hennes 2,5år och 14kg. (20 Emelie??? ha ha!)

Hon somnade efter en halvtimmas skrikande och bråkande men sen sov hon i gengäld ända fram till 03.00 i sin säng och det har hon inte gjort på länge! Vi får se om hon ligger och kliar sig om nätterna framöver, i så fall kommer vi öka dosen.

Theralen smakar dock som den värsta hostmedicin eller pencillin du någonsin smakat på gånger 10 så jag vet inte hur vi ska få i henne de där dropparna. Igår fick hon blandat med apelsinjuice och idag med lite sylt. "Stark denna sylten" sa hon till Darko, hi hi! Jag satsar på variation, att vi blandar dropparna i olika grejer (aldrig i hennes välling, den smakassociationen vill jag inte att hon ska få till den superviktiga vällingen).

Kommentarer

Emelie sa…
1 droppe är 1 mg theralen. Barn rek 2,5-15 mg inför natt vid sömnproblem. Eftersom Elly har gått på medicinen länge så är hennes maxdos 20 mg dvs 20 droppar =)
Jenny sa…
Jag anade att det var något sånt men jag blev bara så full i skratt! Här står jag och droppar 3 små fjuttiga droppar och 20 lät som en sån otrolig skillnad. :)
Hanna sa…
Hugo får 2 droppar varje kväll :)

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)