Iktyos och Dystrofisk Epidermolysis Bullosa

För er som såg oss på TV i Malous program så kanske ni kommer ihåg att Agneta Gånemo berättade att hon har två barn med en annan hudsjukdom; Iktyos. Första halvan av den här dokumentären handlar om Iktyos och andra halvan om Dystrofisk EB som Natalie har. Nämnas ska att Natalie har inte så svåra besvär som Garrett i filmen har. Han föddes med stora ytor utan hud och han har öppna sår på en väldigt stor del av kroppen. Vi tror inte att Natalie någonsin kommer ha så stora besvär även om man självklart inte kan veta.

Ovanliga%20Sjukdomar%20del%204

Kommentarer

Catrine sa…
Hej Jenny!

Jag har följt er familj och Ellys familj väldigt länge nu. Skriver inte så ofta, eller nästan aldrig men tänker på er varje dag. Och jag menar varje dag. Sen jag började följa er har jag fått ett helt annat perspektiv på livet. Jag är så glad över att det finns människor som er, samtidigt som jag är arg och ledsen över att det finns sjukdomar som EB. Har just sett inslaget med Garrett och det e inte ett öga torrt här.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att det händer något snart.
Styrkekramar från en som håller tummar och tår för er.
Catrine

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)