Nattjour

Jag har nattjour den här veckan vilket innebär att jag har en mobil jag svarar i över natten, akuta problem som måste lösas. Nu tänkte jag bjuda på en rolig historia från härom natten.

Vissa nätter ringer det inte alls, andra ringer det flera gånger. Det finns väl några grejer som gör att jag har det lite trixigt när jag har nattjour... :) Det ena är att vi har lite dålig täckning i större delen av huset, man behöver ta sig till andra änden när man ligger och sover i sängen för att få bra signal. Det andra är att Natalie är extremt lättväckt så på något sätt måste jag ta mig därifrån snabbt och tyst och ändå svara i telefonen vilket inte är helt enkelt.

Lägger man till att jag sover som en stock och är helt groggy de första sekunderna så kanske man kan förstå att det blir rätt knasigt ibland... Härom natten så ringer det klockan 01:50 och jag har missat att sänka volymen på mobilen så det ringer väldigt väldigt högt där vi ligger och sover i godan ro. Jag flyger upp och svarar snabbt men upptäcker direkt att jag avvisat samtalet i stället för att svara. Jag har en iphone som min privata och jobbets är en HTC, det luriga är att man svarar på omvänt sätt, man drar fingret i motsatt riktning på HTC'n mot vad jag är van vid. När skallen är på autopilot på natten så drog jag alltså som jag är van på iphonen och det betyder avvisa på HTC'n... hoppsan...

Jag går ner till bottenvåningen och väntar en stund på att personen ska ringa upp igen. Efter c:a 10 minuter ger jag upp, går upp och lägger mig igen. Så fort jag somnat så ringer det igen. Nu har jag iaf sänkt volymen så signalen var något behagligare att lyssna på. Jag svarar ändå snabbt för att inte väcka Natalie. Eller nej just det, jag är groggy i skallen och avvisar igen! Skit!

Jag går ner och bäddar där nere för att sluta störa familjen om och om igen, hör Natalie tassa på övervåningen och hoppas på att hon ska somna om hos Darko i dubbelsängen. Innan jag lägger mig och sover där nere så tar jag vår hemtelefon och ringer upp journumret och TRÄNAR på att svara i den förb*** telefonen! Ha ha ha, nu ska jag lyckas!

Det tar ett par timmar innan det ringer igen och denna gången lyckas jag faktiskt svara, heja mig!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)